Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 marca 2013, 15:00

Mars: War Logs - cyberpunkowy RPG akcji od współtwórców Of Orcs and Men - Strona 3

Sukces Deus Ex: Human Revolution sprawił, że cyberpunk znowu stał się popularny wśród autorów gier. Mars: War Logs studia Spiders to kolejna próba zmierzenia się z tematem dystopijnej przyszłości, tym razem osadzona na Czerwonej Planecie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Zbuduj sobie miecz

Utrata kontaktu z Ziemią oraz śmiertelnie niebezpieczne promieniowanie sprawiły, że dostęp do surowców naturalnych w świecie Marsa: War Logs został drastycznie ograniczony i podstawowym źródłem materiałów stał się recykling. Stąd najważniejszą walutą w grze będą nie pieniądze, a znajdowane w różnych miejscach oraz przy pokonanych przeciwnikach strzępy skór czy kawałki metalowych przedmiotów, z których stworzymy nowe zbroje i oręż. Wykorzystując odpowiednie rekwizyty, nadamy też dodatkowe właściwości już posiadanym, zwiększając czy to siłę ataku, szansę na trafienie krytyczne bądź odporność na zadawane przez naszych adwersarzy obrażenia. Opcji ma być sporo i gracz bez specjalnych problemów powinien móc zmodyfikować swój sprzęt tak, by najlepiej odpowiadał jego stylowi rozgrywki.

Potwory, z jakimi się zmierzymy, czasem przerosną nasze oczekiwania. - 2013-03-27
Potwory, z jakimi się zmierzymy, czasem przerosną nasze oczekiwania.

Jeśli chodzi o samo uzbrojenie, w jakie wyposażymy naszego herosa, to dominować ma wszelkiego rodzaju broń biała – topory, młoty, kije czy pręty to podstawowy arsenał na dystopijnym Marsie. Oczywiście nie znaczy to, że sobie nie postrzelamy – pistolety i karabiny również się pojawią, chociaż z oczywistych względów nie ma co liczyć na bardziej futurystyczne narzędzia zagłady.

Rdzawoczerwona planeta

Udostępnione materiały promocyjne upewniają mnie co do jednego – War Logs, żeby odnieść sukces, musi zachwycić zawartością, ponieważ oprawą graficzną z pewnością tego nie zrobi. Również pod względem projektu nie pokazano dotychczas niczego powalającego – krajobraz Marsa jest rdzawoczerwony z typowymi dla gatunku lokacjami. Na tle chociażby Wiedźmina 2 nowa produkcja studia Spiders wygląda niezbyt imponująco, a data premiery ustalona na ten rok raczej nie rokuje, że wiele się w tym aspekcie zmieni.

Moce technomantyczne przywodzą na myśl umiejętności posiadane przez bohatera cyklu InFamous. - 2013-03-27
Moce technomantyczne przywodzą na myśl umiejętności posiadane przez bohatera cyklu InFamous.

Dotychczasowy dorobek twórców nie jest imponujący, ich poprzednie próby zmierzenia się z grami fabularnymi kończyły się co najwyżej średnimi produkcjami. Mars: War Logs nie zapowiada się na tytuł, który zrewolucjonizuje gatunek, ale jeśli autorzy wynieśli naukę z popełnianych wcześniej błędów, to możemy dostać solidnego przedstawiciela tego typu dzieł, którego główną atrakcją będzie ciekawie osadzona fabuła oraz cyberpunkowy klimat. W sam raz, by umilić sobie oczekiwanie na Cyberpunka 2077 oraz powoli nadchodzące hity z kickstarterowych akcji, takie jak Project Eternity czy Shadowrun Returns.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.