Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 lutego 2013, 10:06

autor: Szymon Liebert

Cube World, czyli Minecraft, Diablo i Zelda w jednym - Strona 2

Sukces Minecrafta pomógł zaistnieć kilku grom pozornie podobnym. Cube World także oferuje otwarty świat złożony z kostek i kładzie nacisk na swobodę. Nie jest to jednak gra o przetrwaniu czy budowaniu, ale interesujący mix zupełnie innych tytułów.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Bohaterzy z klasą

Bohaterowie będą charakteryzować się odmienną rasą, klasą oraz specjalizacjami (lub podklasami) – każda z nich otrzyma odrębne umiejętności determinujące styl rozgrywki. Na razie mówi się o czterech typach postaci: wojowniku, łuczniku, magu oraz łotrzyku. Pierwszy będzie mógł zostać dobrym w obronie guardianem lub ofensywnym berserkerem. Łucznika przeobrazimy z czasem w snajpera, specjalizującego się w atakach z dużej odległości, lub scouta, lepszego na średni dystans. Magowie będą dzielić się na dwie szkoły powiązane z żywiołami: ognia (czary ofensywne) i wody (zaklęcia obronne, w tym leczące). Ostatnia z klas, łotrzyk, rozgałęzi się na zabójcę lub ninja; pierwsza podklasa ma umieć skradać się i atakować z ukrycia, druga – robić uniki. Rozwój postaci okaże się stosunkowo prosty, bo zabraknie opcji poprawy statystyk. Skoncentrujemy się raczej na zbieraniu i ulepszaniu przedmiotów.

Różne klasy to różne możliwości. Łucznik potrafi na przykład zakraść się pod obozowisko orków. - 2013-02-16
Różne klasy to różne możliwości. Łucznik potrafi na przykład zakraść się pod obozowisko orków.
Cube World, czyli Minecraft, Diablo i Zelda w jednym - ilustracja #2

Arsenał w Cube World będzie dość standardowy – potwory zdzielimy mieczami, toporami, katanami i innymi typowymi rodzajami broni białej. Pojawią się też zabawki dystansowe: kusze, łuki, bomby, shurikeny i mnóstwo innych przedmiotów. Nie zabraknie także czarów: ofensywnych i defensywnych. Każda z klas będzie mogła używać trzech rodzajów oręża.

Nowy sprzęt znajdziemy w podziemiach lub kupimy w miasteczkach. Uzbrojenie i pancerze oczywiście ulepszymy, o ile tylko zgromadzimy potrzebne elementy, w tym rudy żelaza. Uspokajam osoby, które nie lubią spędzać zbyt dużo czasu z kilofem w rękach: wydobywanie surowców nie będzie tak ważne i rozbudowane jak w Minecrafcie, stanowiąc raczej dodatek, a nie sedno rozgrywki. Mimo to samo modyfikowanie sprzętu powinno zaspokoić oczekiwania fanów gatunku. Zacznijmy od tego, że nie da się tworzyć nowych rodzajów broni od podstaw. Prosty edytor pozwoli za to dostosować wygląd każdego obiektu. Wpłyniemy w ten sposób także na właściwości przedmiotów, zwiększając obrażenia, odporności i statystyki postaci za pomocą kolejnych małych dodatków. Jeżeli nie skusi nas zabawa w kowala, będziemy mogli tworzyć mikstury i inne rekwizyty pomocnicze – za pośrednictwem stosownych receptur.

Drużyna z sześcianów

Wróćmy do samego „poszukiwania” przygód. W trakcie naszych podróży nie zostaniemy skazani na samotność. Po pierwsze – pojawi się opcja zaprzyjaźnienia się z różnymi zwierzakami, które pomogą w walce i także będą rozwijać się z czasem. Proces „rekrutacji” polegać ma na nakarmieniu danej istoty jej ulubionym pożywieniem. Wolley zaprezentował już sporo uroczych potworków do zwerbowania: od zwyczajnego psa czy kota przez pingwina aż po specjalne wersje przeciwników. Drugą sprawą jest to, że Cube World otrzyma pełnoprawny system grania online w kilka osób (prawdopodobnie maksymalnie w pięć). Eksplorowanie podziemi i walka z nieraz olbrzymimi potworami staną się dzięki temu znacznie przyjemniejsze. Tym bardziej że niektóre z bestii zaskoczą swoimi rozmiarami i zachowaniem. Także tutaj udało się bowiem wprowadzić pewien element losowości.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?