Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 lutego 2013, 14:51

autor: Adrian Werner

Beta gry Neverwinter - MMORPG w świecie Forgotten Realms - Strona 3

Pierwsza beta Neverwintera, choć krótka i mocno ograniczona, zrobiła na nas pozytywne wrażenie. Sprawdźmy, czy Forgotten Realms i Dungeons & Dragons to dobry materiał na grę MMO.

Jedyne, co budzi lekki niepokój, to mimo wszystko dość skromny wybór umiejętności. W trakcie jednej bitwy używamy ich najczęściej trzech czy czterech. Do tego typu gry nie pasowałyby raczej znane z niektórych MMORPG długie kombinacje ataków specjalnych i czterdzieści skrótów klawiszowych, ale zastanawiam się, czy ograniczenie interfejsu do tylko kilku zdolności nie zaszkodzi jej w dłuższej perspektywie. Ponadto obecnie konstrukcja samych klas jest raczej sztywna, zwłaszcza pod względem wyboru uzbrojenia. Zastosowano tu system wzorowany na RPG akcji, w których konkretne profesje są ściśle określone i pomiędzy ich przedstawicielami nie ma gigantycznych różnic. Dopiero na wysokich poziomach doświadczenia można pobawić się w specjalizacje.

Ogniska pełnią rolę punktów regeneracji zdrowia oraz respawnów. - 2013-02-11
Ogniska pełnią rolę punktów regeneracji zdrowia oraz respawnów.

Samo miasto Neverwinter ma postać dużych otwartych map, po których biegają tłumy graczy i na których rozgrywane są najprostsze misje. Jednak bardziej rozbudowane propozycje, takie jak duże przygody, raidy oraz areny PvE i PvP, znajdują się w zamkniętych instancjach wygenerowanych dla małych grup. Z tego powodu produkcja ta w gruncie rzeczy jest kooperacyjnym sieciowym RPG, a nie prawdziwym MMO, co upodabnia zabawę do stołowego pierwowzoru i dobrze sprawdza się w akcji.

W grze jest sporo atrakcji, w tym niektóre dostępne tylko przez określony czas, a połapanie się w tym wszystkim ułatwia interfejs przygód. Śledzimy w nim eventy, ustawiamy przypomnienia, jak również aktywujemy fanowskie wyzwania. W tym ostatnim przypadku do konkretnej postaci niezależnej w wirtualnym świecie podpinane jest nowe zadanie, które uruchamiamy poprzez konwersację.

Tawerny i gospody – bez nich RPG-i nie byłyby takie same. - 2013-02-11
Tawerny i gospody – bez nich RPG nie byłyby takie same.

Oddana do testów wersja Neverwintera była bardzo wczesna. Wiele z zapowiadanych elementów nie zostało jeszcze wprowadzonych, a dostęp do dużej części świata i zadań był zablokowany. Mimo to bawiłem się dobrze. Już teraz całość jest całkiem stabilna, a wypełnianie misji sprawia sporą satysfakcję. Cieszą takie drobiazgi jak np. możliwość rozbrajania i zastawiania pułapek czy posiadania sterowanego przez sztuczną inteligencję kompana (m.in. niedźwiedzia albo wilka). Przede wszystkim jednak na plus należy zaliczyć walkę, która jest naprawdę emocjonująca.

Niestety, w wersji testowej nie udostępniono najbardziej fascynującego aspektu gry, czyli edytora misji. W rzeczywistości to on zapewne zadecyduje o sukcesie lub porażce całego projektu. Nie byłoby jednak szans na powodzenie bez fundamentów, jakimi są solidne mechanizmy rozgrywki, a tych zdecydowanie Neverwinterowi nie brakuje. Przed studiem Cryptic jeszcze masa pracy, ale to, co zaprezentowało do tej pory, ma spory potencjał. Osobiście nie mogą już doczekać się kolejnej bety.

Adrian Werner | GRYOnline.pl

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?