Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 maja 2002, 10:51

autor: Krzysztof Żołyński

Sudden Strike 2 - zapowiedź - Strona 3

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Akcja Sudden Strike 2 nadal toczy się w czasie II Wojny Światowej lecz tym razem zarówno w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci).

Przeczytaj recenzję Sudden Strike 2 - recenzja gry

Na razie producenci gry uparcie milczą na temat konkretów związanych z jednostkami Japońskimi. Nie wiadomo, jakie będą i jak mają wyglądać, ale podejrzewam, że tuż przed premierą przynajmniej część tajemnic zostanie zdradzona. Pewnych rzeczy można się domyślać po obejrzeniu screenów z gry, a w związku z tym życzę Wam miłego śledztwa.

Nie zrezygnowano z izometrycznego rzutu i cała grafika wciąż jest na nim oparta. Oczywiście większość elementów zostało zmodernizowanych, a przy okazji położono ogromny nacisk na drobiazgowe odtworzenie detali i staranne oddanie wyglądu poszczególnych jednostek i pojazdów, jak również warunków gry uzależnionych od pogody i klimatu.

Z Sudden Strike 2 usunięto kilka nienajlepszych rozwiązań, jakie pojawiały się w pierwszej części gry. Najlepszym przykładem jest chyba sprawa samolotów, które pojawiały się niewiadomo skąd i po prostu wlatywały na teren działań spoza planszy. Teraz wprowadzono lotniska i to właśnie z nich będą korzystać siły powietrzne.

CDV Software podchodzi do swej nowej produkcji z wielką nadzieją, a jednocześnie jest bardzo pewna sukcesu, jaki odniesie. Twierdzi otwarcie, że Sudden Strike 2 będzie pod każdym względem lepszy od swego poprzednika i stanie się kolejnym kamieniem milowym w historii swego producenta. Jak będzie pokaże czas i opinie graczy, a ja chciałbym tylko przypomnieć, że jest, z czym konkurować, bo pierwsza część gry odniosła niekwestionowany sukces. Od momentu wydania na całym świecie sprzedano 600 mln kopii tej gry, a w 2001 uhonorowano ją nagrodą niemieckich producentów oprogramowania. Sudden Strike był prawdziwym przebojem i przez wiele tygodni spokojnie utrzymywał się na czołowych miejscach list przebojów. Zobaczymy jak na tym tle wypadnie druga część gry, której premierę zapowiedziano na czerwiec 2002 roku.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.