Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 maja 2002, 10:51

autor: Krzysztof Żołyński

Sudden Strike 2 - zapowiedź - Strona 2

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Akcja Sudden Strike 2 nadal toczy się w czasie II Wojny Światowej lecz tym razem zarówno w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci).

Przeczytaj recenzję Sudden Strike 2 - recenzja gry

Walka będzie się rozgrywać na olbrzymich mapach, o urozmaiconym ukształtowaniu terenu, zmiennych warunkach pogodowych i klimatycznych. Jednorazowo w walkach może brać udział bardzo wiele jednostek. Podobnie jak w pierwszej części możliwe będzie wznoszenie umocnień, wykorzystywanie naturalnego ukształtowania terenu, a także przejmowanie budynków, wież wartowniczych i uzbrojenia (także wspomnianych wyżej pojazdów wroga). Wielkim atutem gry będzie olbrzymia ilość dostępnych jednostek i pojazdów. Wśród piechurów na pewno nie zabraknie snajperów i ekspertów od materiałów wybuchowych, a także załóg ciężkich karabinów maszynowych, czy wyrzutni granatów, no i oczywiście komenderujących oficerów. Reprezentacja pojazdów naziemnych też ma być liczna, a będą to np.: znakomicie znane czołgi, jak choćby Tygrys, Pantera, T-34, T-70, ciesząca się ponurą sławą radziecka wyrzutnia rakiet Katiusza i wszelkiej maści pojazdy transportowe i rozpoznawcze. Siły powietrzne nie pozostaną w tyle i w Sudden Strike 2 będziemy dysponować pełnym wachlarzem samolotów przeznaczonych do wykonywania rozmaitych zadań, jak: rozpoznanie, desant, czy bombardowania. Absolutną nowością będą jednostki nawodne, w postaci masy różnych okrętów, jak również samoloty pilotowane przez samobójczych lotników Kamikadze.

Pozwolę sobie zaprezentować kilka smakołyków, które czekają na nas w zapowiadanej grze. Przy okazji zaznaczam, że jest to tylko maluteńki urywek tego, co zobaczycie w Sudden Strike 2.

Średni czołg T-34 (wersja z 1942 roku)

Kraj produkcji: ZSRR

Waga: 28,5 tony

Załoga: 4 osoby

Maksymalna prędkość: 55 km/h

Czołg V Pantera

Kraj produkcji: Niemcy

Waga: 44,8 tony

Załoga: 5 osób

Maksymalna prędkość: 45 km/h

Motocykl BMW R-75

Kraj produkcji: Niemcy

Waga: 0,41 tony

Załoga: 2 osoby

Maksymalna prędkość: 92 km/h

Czołg MK IV "Churchill" (A22)

Kraj produkcji: Wielka Brytania

Waga: 39,5 tony

Załoga: 5 osób

Maksymalna prędkość: 24 km/h

Średni czołg M4A4 "Sherman V"

Kraj produkcji: USA

Waga: 32,2 tony

Załoga: 6 osób

Maksymalna prędkość: 41 km/h

Jeep Willys MB

Kraj produkcji: USA

Waga: 1,2 tony

Załoga: 2 osoby

Maksymalna prędkość: 104 km/h

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.