Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 listopada 2012, 12:22

autor: Szymon Liebert

Castle Story – WarCraft i Minecraft w jednym, czyli kreatywność raz jeszcze - Strona 3

Kanadyjskie Sauropod Studio podbiło Kickstartera grą Castle Story, kojarzącą się z Minecraftem. Teraz musi udowodnić, że to połączenie Warcrafta z klockami LEGO otwiera nowy rozdział w kategorii gier kreatywnych.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Cegiełka do cegiełki

Castle Story intryguje tym, co chcą zrobić jego twórcy, chociaż w obecnej wersji jest jeszcze dalekie od stanu doskonałości – prototyp wypuszczony na potrzeby kickstarterowej akcji pod wieloma względami wymaga poprawek. Szczególnie doskwiera niepotrzebnie skomplikowana obsługa kamery. Irytuje też nieporadny i niedziałający w pełni interfejs dotyczący grupowania czy chociażby budowania. Do tego trzeba dodać szereg kuriozalnych błędów i niedociągnięć technicznych. Zabawne jest to, że na forum poświęconym projektowi gracze opisują sposoby na ominięcie wielu z nich. W przypadku tak wydawanych gier to w zasadzie norma – społeczność fanów lubi mieć zajęcie i grzebać w nawet najbardziej podstawowych elementach. Ku uciesze twórców gry, skrzętnie notujących ciekawe pomysły i wartościowe uwagi.

Sam projekt zamku zależy tylko od naszej wyobraźni i umiejętności. - 2012-11-07
Sam projekt zamku zależy tylko od naszej wyobraźni i umiejętności.

Mimo ograniczeń i braków gra potrafi wciągnąć nawet w tej prostej, pokazowej wersji. Ma to, za co tak lubimy podobne tytuły. Jest poligonem, na którym można testować najśmielsze pomysły, często prowadzące do nieprzewidzianych i zabawnych rezultatów. Tego oczekują osoby, które poświęciły sporo uwagi Minecraftowi i jego klonom. Na to czekają let’s playerzy i ich widzowie, przekładający kreatywność nad liniowość. Autorzy Castle Story zdają sobie z tego sprawę i szykują narzędzia wspomagające amatorską twórczość. Jednym z przykładów jest system budowania prostych animacji bezpośrednio na silniku gry. Za jego pomocą nakręcenie krótkiej machinimy okaże się banalnie proste. Będzie też można wymieniać się wyspami oraz projektami zamków – wiele zależy od tego, na co pozwoli silnik Unity.

Budując finalną wersję

Do premiery Castle Story zostało sporo czasu, ale zagrać w ten tytuł niedługo będzie mogło więcej chętnych (wspominany prototyp jest dostępny tylko dla użytkowników Kickstartera). Sauropod Studio zamierza bowiem podążyć drogą Minecrafta i wydawać kolejne wersje swojej gry. Wkrótce pojawi się beta, dostęp do której najprawdopodobniej będzie można kupić. Później producent zajmie się szlifowaniem rozgrywki i wprowadzaniem nowych pomysłów – aż dotrze do upragnionej edycji 1.0. Kiedy to nastąpi? Ekipa z Sauropod szacuje, że przejście z bety do gotowego produktu zajmie rok, w najgorszym wypadku dwa lata.

Czym jest tajemniczy kryształ? To jeden z sekretów świata Castle Story. - 2012-11-07
Czym jest tajemniczy kryształ? To jeden z sekretów świata Castle Story.

W postminecraftowym świecie internetowych ekscytacji i trendów przetrwają gry, które rozumieją źródła popularności tego hitu. Sauropod Studio na pewno ma jeszcze wiele do udowodnienia, ale chyba jest na dobrej drodze do stworzenia kolejnej ważnej i żywotnej produkcji. Castle Story to powrót do korzeni i jednocześnie odpowiedź na oczekiwania współczesnego gracza. Kreatywna strategia. Fanów podobnych tytułów dłużej chyba przekonywać nie trzeba – warto śledzić ten projekt, bo chociaż nie jest on żadną rewolucją, na pewno rozwija idee Minecrafta w ciekawym kierunku. Oby tylko debiutanci stanęli na wysokości zadania i dobrze spożytkowali kapitał – zaufanie wyrażone siedmiuset tysiącami dolarów – jakim obdarzyli go fani.

Szymon Liebert | GRYOnline.pl

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.