Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Castle Story Przed premierą

Przed premierą 7 listopada 2012, 12:22

autor: Szymon Liebert

Castle Story – WarCraft i Minecraft w jednym, czyli kreatywność raz jeszcze

Kanadyjskie Sauropod Studio podbiło Kickstartera grą Castle Story, kojarzącą się z Minecraftem. Teraz musi udowodnić, że to połączenie Warcrafta z klockami LEGO otwiera nowy rozdział w kategorii gier kreatywnych.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

CASTLE STORY TO:
  • Debiutancki projekt kanadyjskiego studia Sauropod, które otrzymało 700 tysięcy dolarów na Kickstarterze.
  • Próba pokazania Warcrafta zbudowanego z klocków podobnych do LEGO – rezultatem będzie kreatywna strategia czasu rzeczywistego.
  • Rozgrywka polegająca na budowaniu zamków i ich obronie przed zagrożeniami. Pomogą w tym jednostki zwane Bricktronami.
  • Generowany losowo teren, edytor map, wsparcie dla modyfikacji – wszystko to jest w planach.

Castle Story osiągnęło niebotyczny sukces na Kickstarterze. Projekt kanadyjskiego Sauropod Studio zebrał przecież 700 tysięcy dolarów, czyli niemal dziesięć razy więcej, niż potrzebowali twórcy na rozruch działalności. W porównaniu z akcjami takich producentów jak Double Fine, inXile lub Obisidian Entertainment to oczywiście niewiele. Za tą grą nie stoją jednak branżowi weterani, których twarze i osiągnięcia kojarzą wszyscy. Debiutancka i – jak przyznają twórcy – ambitna produkcja zaskarbiła sobie względy graczy czym innym. Obiecuje to, czego szuka wiele osób. Strategiczny Minecraft, bo tak można krótko opisać ten projekt, przemówił do wyobraźni tysięcy fanów otwartością na ich kreatywność – wystarczył prosty prototyp i kilka filmów. Sprawdźmy, co dostaniemy w Castle Story i dlaczego warto ekscytować się tym tytułem.

Zamki same się nie zbudują. - 2012-11-07
Zamki same się nie zbudują.

Kup pan cegłę

Czym jest Castle Story? „To połączenie gry kreatywnej ze strategią” – wyjaśnia François Alain – „Naszym pomysłem było zestawienie klocków LEGO z Warcraftem”. W innym wywiadzie producent napomknął też o Sourceforts, modzie do Half-Life 2, który bazuje na podobnych zasadach. Wbrew pozorom pierwotną inspiracją dla gry nie jest Minecraft.

Siedziba studia Sauropod mieści się w kanadyjskim Montrealu, a zespół składa się z trzech świeżo upieczonych twórców. Firma zawdzięcza swoją nazwę zainteresowaniu jej założycieli dinozaurami.

Z prostego powodu. Kiedy studio Sauropod było w powijakach i zaczynało planować pierwszą grę, o produkcji Mojang Specifications nikt jeszcze nie słyszał. Dopiero z czasem Kanadyjczycy odkryli, że obrana przez nich stylistyka i kierunek pasują do minecraftowej rewolucji. Zyskali na tym także w bezpośredni sposób – Notch, twórca Minecrafta, zareklamował ich na Twitterze. Wszyscy wiemy, że jego słowa mają moc.

Nawet najmocniejsza twierdza może nie wytrzymać naporu wrogów. - 2012-11-07
Nawet najmocniejsza twierdza może nie wytrzymać naporu wrogów.

Castle Story rozgrywa się na archipelagu podniebnych wysp zbudowanych z voxeli. To słowo może oznaczać tylko jedno. Teren w grze podda się naszym naciskom, formując się w taki krajobraz, jaki sobie zamarzymy. Oczywiście warto będzie wykorzystać ten fakt pod kątem realizacji nadrzędnego celu rozgrywki. Jest nim budowanie zamków i obrona ich przed potworami, graczami oraz wszelkimi innymi zagrożeniami. Ten punkt wyjścia oferuje sporo możliwości w kwestii trybów zabawy. Esencją gry jest otwartość i oddanie odbiorcom narzędzi do kreowania przebiegu zdarzeń, wzorem wspomnianej już kultowej i niezwykle wpływowej szwedzkiej piaskownicy z kostek.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.