Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:52

autor: Amadeusz Cyganek

Tomb Raider z gamescomu 2012 - Lara Croft walczy o przetrwanie - Strona 2

Najnowsza odsłona serii Tomb Raider zapowiada się kapitalnie. Wyśmienita reżyseria, charyzmatyczna postać Lary Croft oraz mocarny klimat - to będzie hit.

Fajnie zrealizowano również sceny walki: twórcy gry nie stronią od brutalności, choć tak naprawdę nieraz można się zdziwić, co też wyprawia ta – z pozoru bezbronna – młoda dziewczyna. Ekipa Crystal Dynamics bardzo często stara się również grać na naszych emocjach – spore wrażenie robią momenty przedstawiające dylematy moralne panny Croft i pokazujące jej niekiedy kompletną bezbronność wobec zachowań, do jakich zmusza ją dana sytuacja.

Bardzo ciekawym pomysłem, wprowadzającym do Tomb Raidera elementy RPG, okazał się system wymiany punktów doświadczenia na różnego rodzaju zdolności – pozwolą one zarówno na rozwinięcie możliwości bojowych, jak i poprawienie umiejętności survivalowych bohaterki. Wśród dostępnych usprawnień można znaleźć chociażby zwiększenie celności podczas strzelania z łuku czy też odzyskiwanie strzał z zabitej zwierzyny – mam nadzieję, że twórcy wykażą się w tym aspekcie sporą pomysłowością. Ciekawie sprawdza się również mechanizm rozbudowy broni – po zgromadzeniu odpowiednich narzędzi w testowanym fragmencie pojawiła się opcja stworzenia zabójczo skutecznego topora na bazie malutkiego tomahawka – twórcy zapowiadają, że każda dostępna w grze broń będzie podatna na modyfikacje.

Zmiana charakteru zabawy i przeobrażenie słynnej pani archeolog w młodziutką kobietę z determinacją walczącą o przetrwanie to coś, co może okazać się strzałem w dziesiątkę i przywrócić serii należny jej blask. Rozgrywka jest niezwykle spójna pod względem kompozycyjnym i niesie ze sobą ogromny ładunek emocjonalny, a całości nadano oprawę wizualną najwyższych lotów. Kilkadziesiąt minut spędzonych z grą minęło jak z bicza trzasł – przygody nowej Lary Croft zapowiadają się nieprzeciętnie.

Amadeusz Cyganek | GRYOnline.pl

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.