Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:45

autor: Amadeusz Cyganek

NBA 2K13 na gamescom 2012 - nie ma mowy o spoczęciu na laurach - Strona 2

Koncern Electronic Arts wciąż nie zdecydował się pokazać odświeżonej wersji gry NBA Live, a tymczasem jej najgroźniejszy konkurent - NBA 2K13 - wciąż trzyma się mocno, o czym mieliśmy przekonać się podczas targów gamescom 2012.

2K Sports chwali się również udoskonaleniem tzw. spacingu, czyli rozmieszczenia graczy w na obrzeżach pola rzutu za dwa punkty z zachowaniem dyscypliny taktycznej, jak również usprawnioną wymianą pozycji. Nasi zawodnicy chętniej będą uczestniczyć w stawianiu zasłon, co otworzy drogę do widowiskowych podań po koźle i szalenie skutecznych akcji pick’n’rollowych. Tradycyjnie zakres usprawnień nie ominął także sztucznej inteligencji – rywale bardziej kompleksowo przeanalizują teraz skutki poszczególnych zagrań, co pozwoli wyeliminować zupełnie niepotrzebne straty i podania wędrujące daleko poza linię boczną boiska. Twórcy postarają się także o nowe sposoby celebracji „buzzer beaterów”, czyli skutecznych rzutów oddawanych równo z końcową syreną – ich wyjątkowość podkreślą nowe sposoby ich celebracji przez zawodników czy emocjonujące komentarze swójki tradycyjnych sprawozdawców – Clarka Kellogga i Kevina Harlana.

Nowością w stosunku do poprzednich odsłon tej serii jest wprowadzenie tzw. Signature Skills, czyli zestawu dwudziestu ośmiu cech charakteru oraz umiejętności przeznaczonych dla najlepszych graczy NBA, będących ich znakiem rozpoznawczym. Podczas prezentacji twórcy podali nam przykład Chrisa Paula, rozgrywającego Los Angeles Clippers, który swoimi specjalnymi cechami przywódczymi ma wpłynąć na płynność i przede wszystkim skuteczność rozgrywanych akcji, z kolei kontrolując LeBrona Jamesa będziemy mieli możliwość wykonania firmowych przechwytów zza pleców przeciwnika podczas kozłowania piłki. Takie – z pozoru niezbyt znaczące umiejętności – mogą niejednokrotnie przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść i sprawić, że jeden z liderów naszej ekipy z pomocą reszty zespołu stanie do walki o tytuł MVP sezonu zasadniczego bądź, jeśli uda się awansować, finałów ligi. Jak zapowiada ekipa 2K Sports, spory wpływ na ostateczny kształt gry nie tylko w sferze udźwiękowania będzie miał słynny raper Jay-Z, choć niestety obecni na miejscu producenci nie chcieli zdradzić szczegółów tej współpracy. NBA 2K13 to także obsługa komend głosowych za pomocą Kinecta – oprócz spodziewanej możliwości zmiany wariantów taktycznych czy krycia poszczególnych zawodników, mogliśmy również zaobserwować próbę wykonania faulu taktycznego, jak również niewybredne komentarze pod adresem sędziego skutkujące przyznaniem przewinienia technicznego, więc możliwości kontrolera przeznaczonego dla konsoli Microsoftu okazują się w tym przypadku całkiem interesujące.

Choć NBA 2K13 to raczej kolejne stadium ewolucji wcześniejszych pomysłów i mechanizmów rozgrywki, to trzeba powiedzieć, że te drobne zmiany wpływają pozytywnie na płynność i realizm koszykarskiej rywalizacji. Delikatne ulepszenia silnika fizycznego i poszerzenie ofensywnych możliwości za pomocą usprawnionego przemieszczania się zawodników po placu gry to poprawki, których domagała się społeczność fanów serii, a zestaw specjalnych Signature Skills to gratka dla miłośników wyrafinowanego „kosza” w wykonaniu największych gwiazd. Seria NBA 2K dumnie siedzi na tronie i ewentualna premiera produkcji EA Sports raczej niewiele to zmieni – nowa produkcja 2K Sports zapowiada się po prostu kapitalnie. Dla fanów wirtualnej koszykówki będzie to kolejny udany sezon.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.