Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:06

autor: Szymon Liebert

Multiplayer w Crysis 3 na targach gamescom 2012 - łowcy i ich ofiary - Strona 2

Crytek ma nowe pomysły na multiplayer w Crysis 3. Jeden z trybów sprawi, że poczujecie się niczym Predator polujący na liczniejszych, ale słabszych przeciwników.

W „Hunterze” sprawy komplikują się z czasem, bo zabici żołnierze powracają na mapę jako kolejni łowcy, co dynamizuje rozgrywkę. Jako że tytułowi hunterzy zaczynają w mniejszej grupie, muszą być przebiegli. Ich podstawową bronią jest łuk oraz podrasowane zdolności kombinezonu: nieustanne maskowanie, lepsza zbroja, większa mobilność itd. W praktyce przypomina to więc zabawę w Predatora polującego na słabszych, ale liczniejszych przeciwników. Podczas pokazu do charakteru rozgrywki dopasowano mapę – zamglone bagna z fragmentami zrujnowanych budynków i korzeniami wielkich drzew wykorzystanymi w charakterze pomostów.

Tryb multiplayer będzie na pewno ważnym dodatkiem do kampanii solowej, przy którym spędzimy wiele godzin. Zapewnią to nie tylko nowe mapy, w większości oparte na środowiskach wykorzystanych w głównej opowieści, ale też system zachęcający do gry – New York Feed. Mowa oczywiście o wyzwaniach i osiągnięciach. Crytek podzielił je na trzy rodzaje. Pierwsze są tworzone na podstawie dokonań naszych znajomych, drugie autorzy dobierają losowo z przygotowanej wcześniej puli, a trzecie wynikają z ogólnych rezultatów społeczności graczy.

Poza tym dostaniemy starego, dobrego Crysisa. Podczas zabawy trzeba będzie odpowiednio używać różnych systemów nanokombinezonu, pozostawać w ruchu i być czujnym. Nastąpiło kilka pomniejszych zmian, które osobom świeżym w temacie powinny ułatwić wejście w ten model rozgrywki. W „trójce” nanokombinezon po otrzymaniu trafienia włączy automatycznie tarczę i będzie utrzymywał ją przez jakiś czas. Takie drobnostki mają wyrównać szanse między weteranami a nowymi graczami, którzy nie zawsze potrafią sprawnie obsługiwać to urządzenie, więc niepotrzebnie marnują cenną energię. W najnowszej odsłonie cyklu nie będzie na to miejsca – mając na ogonie potężnych łowców czy Pingera, nie można pozwolić sobie na nieprofesjonalne zagrania.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.