Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 czerwca 2012, 14:10

autor: Michał Długosz

God of War: Wstąpienie - młody Kratos powróci na PlayStation 3 - Strona 2

Pracownicy Santa Monica Studio szykują kolejną część serii God of War, tym razem jednak będzie to prequel. Jakich zmian możemy spodziewać się w jednym z najbrutalniejszych slasherów w historii elektronicznej rozrywki?

W zamian pracownicy Santa Monica Studios otwarcie mówią o całkowitej nowości, jaka pojawi się w serii God of War, czyli o trybie multiplayer. Oferować ma on zabawę dla 8 osób jednocześnie za pośrednictwem sieci, ale prawdopodobnie zabraknie opcji gry w trybie kooperacyjnym. Programiści największy nacisk kładą na rywalizację między graczami. Wobec tego, zanim w ogóle przystąpimy do rozgrywek wieloosobowych, zostaniemy zmuszeni do stworzenia własnej postaci. Przy kreowaniu takowej istotnym czynnikiem okaże się wybór bóstwa, któremu ma służyć nasz awatar (Ares, Posejdon, Hades oraz Zeus), co przełoży się na umiejętności, broń, magię i przedmioty, jakimi gracz będzie dysponować. Cały system ma bazować na zdobywaniu doświadczenia, które otrzymywane jest za zabijanie przeciwników, wykonywanie zadań czy chociażby otwieranie zwykłych skrzyń znajdujących się na mapie. Punkty doświadczenia umożliwią rozwój bohatera poprzez odblokowywanie coraz to nowszych i potężniejszych zdolności z drzewek rozwoju.

Sama rozgrywka w trybie wieloosobowym prezentuje się bardzo ciekawie. Na filmiku, który został jakiś czas temu udostępniony w Internecie, widzimy, jak na wielkiej arenie stają przeciwko sobie dwie drużyny, których zadaniem, poza oczywistą wzajemną eliminacją, jest przejęcie znajdujących się na mapie punktów kontrolnych. Dopięcie celu przez jeden z zespołów nie oznacza wcale końca gry i rozpoczęcia zabawy od początku. Team, która wygrywa, otrzymuje prawo do walki z uwięzionym na arenie ogromnym cyklopem. Element ten zrealizowano tak samo jak wszystkie starcia z bossami w poprzednich częściach serii – po zadaniu potworowi odpowiedniej ilości obrażeń uruchamiają się animacje pokazujące bardzo krwawy sposób rozprawienia się z bestią. W grze dla wielu uczestników twórcy stawiają na ciekawe i wielopoziomowe mapy oraz dynamiczną rozgrywkę, której tempo ma podnosić samo zdobywanie doświadczenia, naliczanego na bieżąco w trakcie zabawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie można odblokowywać nowe zdolności w locie, co ma być jednym z elementów umożliwiających osiągnięcie przewagi nad drużyną przeciwną. Dodatkowo na arenach rozmieszczona zostanie różnego rodzaju broń ułatwiająca rozprawianie się z wrogami. Obecnie najmniej wiadomo o trybach rozgrywki, w jakich będziemy mogli zmierzyć się z innymi graczami, ale można spodziewać się kilku klasycznych, jak np. drużynowy deathmatch czy dominacja.

God of War: Wstąpienie ma być napędzane tym samym silnikiem graficznym co God of War III. Patrząc na obrazki udostępnione w sieci oraz filmy z rozgrywki, da się zauważyć, że graficy z Santa Monica Studios starają się wycisnąć jak najwięcej z poczciwej konsoli Sony. Na uwagę zasługują bardzo dobrze odwzorowane i całkiem realistyczne animacje oraz bogactwo detali zarówno tła, jak i modeli przeciwników (cyklop wygląda niesamowicie i przerażająco zarazem). Na pewno God of War: Wstąpienie w dniu premiery z miejsca stanie się jednym z najładniejszych tytułów na PlayStation 3.

Najnowsza odsłona opowieści o Kratosie zapowiada się bardzo obiecująco. Kilka istotnych zmian w mechanice rozgrywki prawdopodobnie sprawi, że sieczenie wrogów będzie jeszcze lepszym i ciekawszym doświadczeniem. Do tego należy dodać tryb rozgrywki wieloosobowej, który ma być jednym z najważniejszych elementów God of War: Wstąpienie. Oczywiście, jak sami autorzy już przyznali, nie spowoduje to, że opcja gry dla jednego gracza okaże się przez to uboższa. Jak słowa te sprawdzą się w praktyce, przekonamy się już niedługo, bo premiera planowana jest na 12 marca 2013 roku.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.