Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Gears of War: Judgment Przed premierą

Przed premierą 21 czerwca 2012, 14:50

autor: Marcin Serkies

Gears of War: Judgment - COG bez Marcusa, ale za to z Polakami z People Can Fly

Po zakończeniu trylogii Marcusa Fenixa, Epic nie zarzyna kury składającej złote jajka. Gears of War: Judgment jest dla nas wyjątkowo interesujący, bowiem w produkcji bierze udział polskie studio People Can Fly z Adrianem Chmielarzem na czele.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Gears of War: Judgment - Polacy kontra szarańcza

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Nie tak dawno temu, bo pod koniec maja, opublikowaliśmy wiadomość potwierdzającą produkcję nowej odsłony Gears of War. Wtedy – jeszcze w kategoriach plotki – napisaliśmy, że podobno za tę część cyklu odpowiadać ma polskie studio People Can Fly. Dziś ta informacja jest już pewna, a my o samym Gears of War: Judgment wiemy trochę więcej, między innymi dzięki targom E3.

Więzień nie wygląda na zbyt potulnego. Ale czy kogoś to dziwi?

Byli wtedy młodzi i piękni

Nowa odsłona serii nie rozwinie historii, którą opowiadały poprzednie części. Zamiast tego zdecydowano się na zabieg tyleż popularny, co wygodny, czyli przeniesienie akcji gry kilkanaście lat wstecz. Dokładnie rzecz ujmując, wydarzenia na ekranie dotyczyć będą okresu po tak zwanym E-Day, czyli dniu, w którym Serę zaatakowały wraże hordy obcych. Głównymi bohaterami tym razem mają być Baird i Cole – oczywiście odpowiednio młodsi – oraz ich towarzysze z oddziału Kilo – Garron i Sofia. Członków zespołu dowodzonego przez Bairda oskarżono o zdradę, po tym jak podczas walk na terenie miasta Halvo Bay przywłaszczyli sobie sprzęt należący do COG. Proces dzielnych żołnierzy oraz ich zeznania staną się kanwą, na której osnuta zostanie cała fabuła.

Jeżeli Baird radzi sobie tak samo dobrze na sali sądowej, oddział Kilo jest bezpieczny.

Przedstawiona w trzech częściach historia Marcusa wydaje się nieco wyeksploatowana, więc tym razem postanowiono, że głównym bohaterem kampanii będzie Baird. Jak dokładnie potoczy się ta opowieść, jeszcze nie wiadomo. Nie ma nawet pewności, czy w grze spotkamy młodszego o kilkanaście lat Marcusa, ale na pewno nie zabraknie akcji i wzbudzających emocje momentów. Dość istotne w budowaniu atmosfery może okazać się to, że ludzkość jest jeszcze w szoku po ataku, nie odniosła znaczących zwycięstw w walce z Szarańczą, a co za tym idzie, nastroje nie są zbyt wesołe. Cofnięcie się w czasie oznacza oczywiście powrót do klasycznych przedstawicieli najeźdźcy.

Historia zostanie zaprezentowana jeszcze bardziej dynamicznie niż we wcześniejszych odsłonach serii. Ograniczono do minimum ilość przerywników filmowych, pozwalając graczowi ciągle przeć naprzód. To, co po drodze usłyszy i zobaczy, zbuduje całą opowieść. Ciekawie – w kontekście prowadzenia fabuły – zapowiadają się misje dodatkowe. Ich wykonanie spowoduje, że członkowie oddziału Kilo przypomną sobie fakty, o których w innym wypadku by nie wspomnieli.

Nie tylko sposób narracji został poddany zmianom w kierunku większej dynamiki. Również walka – w której wracamy do starych rozwiązań, jak np. wrzucanie granatów do dziur wypluwających Szarańczę – ma stać się szybsza i bardziej wymagająca. Szczególnie interesująco zapowiada się system, który w dynamiczny sposób wygeneruje nowych przeciwników. Do tej pory, powtarzając dany etap, spotykaliśmy dokładnie tych samych oponentów w tych samych miejscach, jedyna różnica to ich zmieniająca się wraz z poziomem trudności wytrzymałość. Teraz będzie inaczej. Tworzony na potrzeby nowej odsłony system wygeneruje nieprzyjaciół, biorąc pod uwagę wiele elementów, takich jak położenie gracza, kierunek, w którym się on porusza, i oczywiście poziom trudności. Dopóki nie sprawdzimy „Smart Spawn System” w praktyce, nie ma się co cieszyć, ale sam pomysł zapowiada się intrygująco.

Projekty lokacji prezentują się całkiem klimatycznie, możliwości taktycznych widać tu bez liku.
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.