Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 czerwca 2012, 08:00

autor: Maciej Jałowiec

Skylanders Giants - na E3 2012 widzieliśmy gigantów w świecie Spyro - Strona 2

Po świetnie przyjętym w Stanach Zjednoczonych Skylanders: Spyro's Adventure nadchodzi sequel opatrzony podtytułem Giants. Sprawdziliśmy, czy zmiany faktycznie są gigantyczne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Tytułowe giganty odmienią charakter gry, dając graczom dodatkowe możliwości walki i eksploracji plansz. Ci bohaterowie odznaczają się nie tylko większymi rozmiarami i lepszą sprawnością w boju, ale także specjalnymi umiejętnościami, które urozmaicą rozgrywkę i przedłużą kampanię dla pojedynczego gracza. Warto nadmienić, że nowy rodzaj potworków jest równie kolorowy i sympatyczny jak dotychczasowy. Przykładowo gigant o imieniu Tree Rex ma postać wielkiego drzewa. Choć głównie walczy wręcz, jego siła pozwala na podnoszenie leżących na planszy kamieni i ciskanie nimi w nieprzyjaciół. Z kolei inny gigant, Bouncer, jest robotem wyposażonym w broń palną – razi przeciwników na dystans i trudno się do niego zbliżyć.

Wprowadzenie takich postaci jak Tree Rex czy Bouncer nie tylko urozmaici walkę, ale też posłuży twórcom do położenia większego nacisku na eksplorację plansz. Szukanie ukrytych skarbów będzie miało spore znaczenie, a wykorzystanie zdolności gigantów do ich zdobycia okaże się nieodzowne. Przykładowo ścieżka wiodąca do tajnej lokacji może być skutecznie zablokowana przez kamienie lub skrzynie, uniemożliwiając małym Skylanderom jej zbadanie. Tymczasem Tree Rex będzie mógł bez większego problemu otworzyć przejście, rozrzucając elementy barykady na boki. Takie rozwiązanie ma za zadanie nieco wydłużyć zabawę i uczynić ją bardziej wymagającą. Co więcej, Skylanders: Giants ma umożliwiać rozgrywkę w kooperacji z innym graczem przy jednej konsoli.

Warstwa audiowizualna będzie mocno przypominać tę z poprzedniej części gry – wciąż mamy do czynienia z żywymi kolorami i różnymi (pod względem tematycznym) krainami. Zwiedzimy zielone łąki, skaliste góry i skute lodem wyspy. Cieszące oko kolory ozdobią również sylwetki bohaterów, jak na grę dla najmłodszych przystało. Wesołe efekty dźwiękowe, a także piskliwe głosiki Skylanderów i ich przeciwników również powrócą, nadając ich światu bajkową oprawę.

Skylanders Giants to dowód, że koncern Activision nie ustaje w wysiłkach mających na celu zdominowanie sektora gier dla najmłodszych. Warto obserwować rozwój tej marki, choćby ze względu na fakt, że zasila ona kieszeń koncernu Activision, który w naszym kraju słynie z zupełnie innych tytułów.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.