Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 czerwca 2012, 21:00

autor: Maciej Jałowiec

Transformers: Fall of Cybertron - wielka wojna wielkich robotów na E3 2012 - Strona 2

Odwieczny konflikt dwóch frakcji robotów powraca na rodzimą planetę Transformerów. Transformers: Fall of Cybertron to najnowsza produkcja z serii, którą mogliśmy oglądać w Los Angeles.

Grimlockowi poświęcono szczególnie dużo uwagi z kilku powodów. Po pierwsze – jest jedynym robotem posługującym się bronią białą. Po drugie – nie może zmieniać swojej postaci w każdym momencie (tak jak reszta maszyn), lecz dopiero po naładowaniu paska opatrzonego napisem „Rage”. Pasek z kolei ładujemy, tłukąc przeciwników. Po trzecie – jako że przekształca się w wielkiego dinozaura, jest szczególnie niszczycielskim Autobotem – etapy z jego udziałem okraszone są imponującymi walkami z dużą ilością wrogów naraz, a także dodatkowymi efektami świetlnymi. Grimlock w takiej postaci potrafi deptać przeciwników i zionąć ogniem, co na tle pozostałych Transformerów wygląda osobliwie i urozmaica rozgrywkę.

Wśród wojowników wagi ciężkiej warto wyróżnić także Metroplexa – gigantyczną machinę, dziesięciokrotnie większą od standardowych robotów, wzywaną do walki przez Optimusa Prime’a. Choć jemu poświęcono zdecydowanie mniej miejsca, starcia z jego udziałem również wyglądają zacnie, zwłaszcza w połączeniu ze wspomnianą wcześniej artylerią i rażeniem przeciwników prądem.

Styl oprawy graficznej nie zmienił się w stosunku do Wojny o Cybertron – wciąż poruszamy się w świecie złożonym ze stali, zniszczonym prowadzonymi działaniami wojennymi. To samo można powiedzieć o oprawie dźwiękowej, której charakter nie pozostawia wątpliwości co do tego, że mamy do czynienia z produkcją osadzoną w klimatach science fiction. Gwoli jasności warto nadmienić, że całą akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a kamera zawieszona jest za plecami sterowanego robota. Choć nie należy po nowych Transformersach oczekiwać diametralnych zmian w rozgrywce, możemy spodziewać się przyzwoitej produkcji skierowanej nie tylko do fanów wielkich robotów, ale również do szerszego grona osób, które po prostu lubi dobre gry akcji.

Maciej Jałowiec | GRYOnline.pl

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?