Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 maja 2012, 12:14

autor: Amadeusz Cyganek

FIFA 13 - co nowego w piłkarskiej serii od Electronic Arts? - Strona 2

Sezon piłkarskich rozgrywek klubowych powoli zmierza ku końcowi – w ramach zadośćuczynienia ekipa EA Sports odsłania kluczowe karty związane z nadchodzącą wielkimi krokami najnowszą odsłoną serii FIFA.

Spory wpływ na zachowanie piłki wywrą także odpowiednie warunki pogodowe – przykładowo na śliskiej murawie „łaciata” zauważalnie nabierze znacznie większej prędkości i okaże się bardzo trudna do opanowania, praktycznie uniemożliwiając jej szybkie odegranie do partnera ze składu.

„Do kogo było to podanie?”

Attacking Intelligence – oto hasło-klucz określające kolejny zestaw zmian w zakresie gry ofensywnej i przeglądu boiska. W tej materii twórcy zamierzają skupić się na lepszym wykorzystaniu wolnego pola – dotyczy to głównie skrzydeł, gdzie w wypadku wyprowadzenia szybkiego ataku bardzo rzadko mieliśmy okazję posłania błyskawicznego prostopadłego podania do boku. W FIF-ie 13 zawodnicy będą teraz znacznie szybciej zajmować optymalną dla powodzenia akcji pozycję i szukać wolnego miejsca na boisku, co jednocześnie pozwoli chwilowo odciążyć środek pola gry i uruchomić uwikłanych w bezpośrednie potyczki pomocników. Jak twierdzi ekipa EA Sports, piłkarze nauczą się „myśleć” o dwa zagrania do przodu, przewidując możliwy rozwój sytuacji na boisku i dostosowując swoje zachowanie do prawdopodobnych wariantów rozegrania futbolówki. Ponadto ulepszony zostanie ruch zawodników pozostających bez piłki – nagłe zmiany kierunku biegu i skupianie na sobie obrońców rywali będą mieć kolosalne znaczenie, zwłaszcza w kontekście rozgrywania akcji w pobliżu pola karnego przeciwnika, gdzie rozbiegający się na boki partnerzy z zespołu mogą błyskawicznie stworzyć sposobność do oddania strzału bądź zagrania szybkiego, penetrującego podania w głąb szesnastki.

Stworzony od podstaw na potrzeby FIF-y 12 moduł dryblingu w kolejnej odsłonie serii również doczeka się kilku mniejszych usprawnień – w „trzynastce” zawodnicy biegnący sprintem szybciej zmienią kierunek, w którym się poruszają, dzięki czemu usprawniony zostanie balans pomiędzy przeciwnikami. Spore wrażenie robią także tzw. „no look turns”, czyli zwody polegające na szybkim zwrocie w stronę, w którą nie patrzy zawodnik kontrolujący futbolówkę – na zbliżeniach prezentowało się to wyjątkowo efektownie. Znacznych usprawnień doczeka się również gra z obrońcą na plecach – ekipa EA Sports przygotuje szereg zagrań specjalnych, które pozwolą szybko oswobodzić się z opieki defensora drużyny przeciwnej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.