Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 maja 2012, 10:43

autor: Kamil Bazydło

Halo 4 - ostatni wielki exclusive Microsoftu - Strona 2

Xbox 360 nie rozpieszcza ostatnio fanów tytułami ekskluzywnymi. Na pociechę otrzymają oni Halo 4 - już tej jesieni poznamy dalsze losy Master Chiefa.

Silnym modyfikacjom ulegnie także działanie sztucznej inteligencji. Seria zawsze mogła się poszczycić naprawdę solidnym zaprogramowaniem zachowania naszych adwersarzy, którzy teraz zyskają nowe, unikalne dla każdego rodzaju cechy, umiejętności i elementy ekwipunku. Dzięki zgranej współpracy będą je wspólnie wykorzystywać, aby stawić graczowi jak największy opór. Na szczęście do naszej dyspozycji oddany zostanie bogaty arsenał broni przyszłości. Znów będzie można postrzelać z lubianego przez wielu karabinu bojowego, którego zabrakło w Halo: Reach. W grze na pewno ujrzymy także karabin szturmowy, karabinek Covenantu, strzelbę, wyrzutnię rakiet, magnum, pistolet plazmowy i karabin snajperski, a także liczne niepotwierdzone jeszcze typy broni.

Soundtrack do pierwszej części Halo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych ścieżek dźwiękowych w historii gier wideo. Skomponowany przez Martina O'Donnella (na zdjęciu) od razu zyskał uznanie i przyczynił się do powstania unikalnego klimatu sagi. Amerykanin stworzył muzykę do wszystkich odsłon serii produkowanych przez Bungie. Halo 4 to już nowy kompozytor i zmiana ta wzbudza nieufność i niechęć fanów. Halo 4 zostanie muzycznie zilustrowane przez brytyjskiego producenta i kompozytora Neila Davidge'a. Będzie to jego pierwsza praca przy grze wideo, ciężko więc definitywnie przesądzać o sukcesie bądź porażce. Pewną ulgę na pewno może stanowić fakt, że Davidge jest zadeklarowanym fanem serii, a pierwsze materiały dokumentujące powstawanie muzyki wyglądają – i przede wszystkim brzmią – bardzo obiecująco.

Nieskończoność i jeszcze dalej

Oprócz kampanii dla jednego gracza nowe Halo nie obejdzie się bez trybu wieloosobowego. Cały komponent sieciowy w Halo 4 ma realne szanse wybić się ponad to, co aktualnie oferuje graczom konkurencja. Wraz z nową odsłoną Halo stwarza sobie perspektywę przyciągnięcia znacznej części zapaleńców multiplayerowych rozgrywek, jednocześnie nie alienując osób pochłaniających gry głównie dla zetknięcia z bohaterami, światami i ciekawą narracją.

„Wiele z tego, za co kochamy Halo, pochodzi z historii i uniwersum – poczucie miejsca jest tym, czego brakowało po stronie trybu multiplayer. Kampania daje ci całą opowieść i sens, a potem wskakujesz do multiplayera i po prostu zabijasz jakichś kolesi. Nic z tego nie ma żadnego znaczenia" – mówi Holmes.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.