autor: Krzysztof Żołyński
Kickoff 2002 - zapowiedź - Strona 4
Nowa odsłona starego hitu, Kickoff 2, znanego jeszcze z komputerów ATARI ST i Commodore 64. Kickoff 2002 to gra zręcznościowa w najlepszym wydaniu, pozwalająca graczowi samodzielnie pokierować drużyną piłkarską.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
2. Nowe menu:
- pełne składy 16 zawodników
- edycja nazwisk zawodników
- możliwość edycji nazwy drużyny
- możliwość wprowadzania zmian w wyglądzie zawodników (kolor skóry i włosów)
- hymn drużyny zapisany w formacie „wav”, a więc możliwość skomponowania własnego
- całkowita dowolność w stosowania taktyk
- pełna kontrola nad jakością boiska, na jakim ma się rozegrać mecz (np.: mokra murawa)
- gracz może zmieniać wygląd stadionu
- tworzona na bieżąco historia klubu
- gracz może edytować okrzyki wydawane przez kibiców
- wszystkie flagi zapisane w formacie „bmp” można podstawić własne projekty
- rozszerzone opcje edycji sezonu (wybór ligi lub pucharu)
- rozbudowane menu konfiguracyjne gry
W wypadku gier, które stały się legendami jest zazwyczaj tak, że wyzwalają się wokół nich wielkie emocje. Szczególnie, kiedy wychodzi ich kontynuacja. Jak zwykle pojawią się rzesze zachwyconych fanów, ale także mnóstwo marudzących krytyków. Myślę, że nie należy słuchać ani jednych, ani drugich, a raczej zagrać i wyrobić sobie własną opinię na temat gry. Już dzisiaj jest pewne, że Kick Off 2002 to zupełnie inna gra niż poprzedniczki, do której wprowadzono mnóstwo modernizacji i świeżości. Mnie osobiście ciekawią dwie rzeczy. Po pierwsze, czy spełnią się obietnice zapowiadające bardzo wysoką grywalność, a po drugie, jak zareagują gracze na nietypowy we współczesnych grach footballowych widok z góry. Premiera już całkiem, blisko, więc wkrótce przekonamy się czy powrót legendy zakończył się sukcesem.
Dla posiadaczy konsoli radosną wieścią będzie zapewne to, że ukażą się także wersje Kick Off 2002 na PS1 i PS2.
Krzysztof „Hitman” Żołyński