Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 kwietnia 2002, 12:21

autor: Krzysztof Żołyński

Kickoff 2002 - zapowiedź - Strona 3

Nowa odsłona starego hitu, Kickoff 2, znanego jeszcze z komputerów ATARI ST i Commodore 64. Kickoff 2002 to gra zręcznościowa w najlepszym wydaniu, pozwalająca graczowi samodzielnie pokierować drużyną piłkarską.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Tym razem za wydanie gry zabrała się firma Aklaim. Twórcy gry twierdzą, że ich nowy produkt połączy klasyczną atmosferę i wspaniały gameplay Kick Off-ów z nowym enginem przenoszącym zabawę w środowisko 3D. Najciekawsze jest to, że zostanie zachowany również klasyczny widok z góry.

Oprócz wymienionych wyżej zmian, przebudowie uległy także wszystkie menu i panele dając graczowi możliwość większej ingerencji w ustawienia gry. Dodano też trochę wodotrysków, których najlepszym przykładem jest ambulans. Kiedy zawodnik odniesie kontuzję na murawę boiska wjeżdża ambulans, z którego wychodzą lekarze, aby udzielić pomocy.

Wszyscy ludzie związani z grą zgodnie twierdzą, że najważniejszą rzeczą w Kick Off 2002 będzie znakomita grywalność dorównująca sławnemu poprzednikowi. Oczywiście oprócz tego wprowadzono wiele absolutnie nowych rzeczy i rozwiązań. Zasadniczo to, co pojawi się w grze można podzielić na dwie grupy:

1. Nowości w zasadach rozgrywki:

  • piłka uderza we flagę narożnika, a nie jak poprzednio przelatuje przez nią
  • pułapki offside’owe
  • siatka w bramce porusza się po uderzeniu piłki
  • gra w dzień i przy sztucznym świetle w nocy
  • na murawie pozostają ślady poślizgu
  • dwa typy kontuzji
  • rzuty karne, kiedy mecz kończy się remisem
  • możliwość włączenia zasady „złotego gola”
  • regulacja siły wyrzutu piłki z autu
  • rzuty wolne i rożne
  • pełna kontrola nad bramkarzem, kiedy jest on przy piłce
  • możliwość rozegrania pełnego 90 minutowego meczu
  • wiele typów uderzeń piłki
  • wstawki filmowe prezentujące ceremonie wręczania pucharu (zróżnicowane w zależności od wagi zwycięstwa)
  • piłka uderza w sędziego
  • na skanerze/radarze oprócz punktów widać także numery zawodników
  • rozsądne karanie żółtymi i czerwonymi kartkami (w zależności od rodzaju przewinienia)
  • gra nie zostanie niespodziewanie zakończona, jeśli jest szansa, że gracz w ostatniej akcji zdobędzie bramkę
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.