Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 grudnia 2011, 08:47

autor: Natalia Berdys

Hitman: Absolution - o skradaniu i akcji w nowych przygodach agenta 47 - Strona 2

Agent 47 po kilku latach przerwy ponownie wraca do akcji – w Hitman: Absolution znajdziemy nie tylko wyrafinowane taktycznie elementy skradankowe, ale również mnóstwo intensywnej akcji i efektownych wymian ognia.

Nieco mniej cierpliwi gracze prawdopodobnie szybko użyją broni i postanowią oczyścić pole widzenia za pomocą kilku gramów ołowiu, zwłaszcza że system wymiany ognia i walki na dystans został w Absolution totalnie przemodelowany. Od tej pory Agent 47 uniknie ostrzału przeciwników, korzystając z dobrodziejstwa efektownego i bardzo dynamicznego systemu osłon. Nasz protagonista będzie skakał, chodził po gzymsach, fikał koziołki i uciekał co sił nogach niczym idealny zabójca, potrafiący szybko pierzchnąć z miejsca zdarzenia. Celowanie stanie się znacznie bardziej wygodne i intuicyjne, co z pewnością zachęci do częstszego sięgania po spluwę. Dodatkowo w trakcie rozgrywki bohater posiądzie umiejętność strzelania z dwóch pistoletów jednocześnie, a system ulepszania broni, znany z Krwawej Forsy, zostanie znacznie przemodelowany. W razie kłopotów, dysponując odpowiednim przebraniem, będziemy mogli również łatwo wtopić się w tłum i ewakuować z gorącego terenu – moduł ten, odpowiednio przebudowany, ma stanowić istotną część zabawy.

Techniczne aspekty zabijania

Reklama dźwignią handlu, a wydawca Hitmana potrafi zrobić wokół swoich gier spory szum. W ostatnim trailerze Eidos daje prztyczka w nos naśladowcom. W ostatnich sekundach filmu napisy składają się na: The Original Assassin. Ubisoft ma powód do obrazy?

Hitman: Absolution skorzysta z autorskiego silnika graficznego o nazwie Glacier 2. Dzięki niemu autorom powinno udać się sugestywnie odtworzyć posępny klimat deszczowego Chicago – na podstawie zademonstrowanych fragmentów można wnioskować, że wychodzi im to całkiem nieźle. Lokacje pełne są szczegółów i różnego rodzaju interaktywnych przedmiotów, a gęsty półmrok dodatkowo podkreśla wyjątkowy charakter rozgrywki. Bardzo ładnie wyglądają projekty terenów otwartych, a kolejne obiekty i ich wnętrza są niezwykle zróżnicowane. Zaprezentowany urywek pokazuje również spore możliwości silnika fizycznego, umożliwiającego swobodne niszczenie elementów otoczenia.

Uwagę zwraca także szeroki wachlarz animacji zarówno Agenta 47, jak i całej masy przeciwników, którzy nie trzymają się sztywno ustalonych ram. Jak twierdzą twórcy, sztuczna inteligencja ma okazać się jedną z największych zalet gry – postacie powinny zachowywać się nieszablonowo, a w sytuacjach wymagających szybkiego działania dokonywać racjonalnych wyborów i maksymalnie uprzykrzać nam życie. Co ciekawe, w Internecie pojawiły się pogłoski o planowanym trybie multiplayer – deweloperzy otwarcie przyznają, że pracują nad odpowiednim modelem zmagań sieciowych, jednak w tym momencie nie chcą jeszcze uchylać rąbka tajemnicy. Pozostaje jedynie oczekiwać na kolejne rewelacje na ten temat.

Nowy Hitman to zakrojona na szeroką skalę rewolucja – oprócz działań w ukryciu Agent 47 równie sprawnie poradzi sobie podczas otwartych wymian ognia, a ilość innowacji wpływających na rozgrywkę, zwłaszcza kontrowersyjny tryb instynktu, z pewnością wniesie sporo świeżości do nieco hermetycznej struktury tej produkcji. Zatwardziali fani serii prawdopodobnie obawiają się, że wprowadzone modyfikacje obniżą poziom trudności gry, jednak twórcy wyraźnie dążą do zadowolenia zarówno niedzielnych, jak i hardkorowych graczy. Trudno im nie wierzyć – Hitman to jak do tej pory synonim świetnej, wciągającej zabawy i wszystko wskazuje na to, że i tym razem nie będzie inaczej. Ostatecznie przekonamy się o tym już za kilka miesięcy.

Natalia Berdys | GRYOnline.pl

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?