Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2011, 19:30

autor: Łukasz Kendryna

Call of Duty: Modern Warfare 3 - nowości z Call of Duty XP: Kill Confirmation, killstreaki, Elite - Strona 2

Na Call of Duty XP zaprezentowano zmiany w trybie multi najnowszej odsłony cyklu. Co zaskoczy nas w Modern Warfare 3?

Nowy tryb rozgrywki

Nie można mówić o znaczących nowościach, jeśli nie pojawią się nowe tryby rozgrywki. Infinity Ward dobrze o tym wie, czego efektem było ujawienie Kill Confirmation. W trakcie potyczek w tym trybie, dwie drużyny walczą ze sobą na identycznych zasadach, jak podczas TDM, z tą różnicą, że po zabiciu wroga należy „potwierdzić” (jak wskazuje nazwa zmagań) jego zgon. Dokonujemy tego podnosząc jego ,nieśmiertelnik. Jeśli nie zrobimy tego na czas i uprzedzi nas przeciwnik, zabójstwo nie zostanie naliczone a punkty dostanie ten z sojuszników, który podniesie porzucony przedmiot jako pierwszy.

Otwiera to furtkę do nieuczciwej walki, gdzie to szybsi i sprytniejsi, podkradając innym owoce ich zabójstw, osiągną przewagę nad zdolniejszymi. Jednak po przetestowaniu tego trybu (rozgrywając dwa mecze) można śmiało stwierdzić, że jest na co czekać. Zabawa różniła się od pozostałych trybów wystarczająco dużo, by być realną alternatywą. Był to jednak szybki test, który mógł nie odsłonić wszystkich wad.

Ostatnie karty Elite

Na koniec konferencji ujawniono również nieznane dotychczas fakty o Call of Duty: Elite, platformie społecznościowej skupiającej graczy kilku ostatnich odsłon serii. Wspomniana aplikacja pozwoli użytkownikom dołączać do różnorakich grup. Tak oto możliwe będzie toczenie turniejów pomiędzy „kibicami Wisły” a „fanami Cracovii”, „mieszkańcami Krakowa” i „zamieszkałymi w Warszawie”, czy „lubiącymi Call of Duty” a „miłośnikami Battlefielda”. Podobnie jak w Facebooku (porównanie samych twórców), to użytkownicy odpowiadać będą za tworzenie nowych grup.

Elite pojawi się nie tylko na konsolach, ale również w telefonach komórkowych. Za pośrednictwem przenośnego urządzenia możliwe będzie zarządzanie kontem przypisanym do profilu gracza na konsoli i PC. W trakcie powrotu z pracy czy szkoły do domu, zmienisz ustawienia broni czy killstreaków i gdy usiądziesz do właściwej rozgrywki przed telewizorem, wszystkie przeprowadzone wcześniej operacje będą widoczne.

Nie od dziś wiadomo, że część z atrakcji oferowanych przez platformę społecznościową Call of Duty będzie odpłatna. Dotychczas jedynie spekulowaliśmy, nie znając żadnych konkretów. Dzięki konferencji znamy wszystkie szczegóły odnośnie płatnych funkcji.

Najważniejsza jest cena, a tą ustalono na poziomie 50 dolarów rocznie (nic nie wspominając o możliwości płacenia w częstszych ratach). Za dokonanie wpłaty otrzymamy dostęp do wszystkich DLC, udziału w licznych zawodach zarządzanych przez fizycznych pracowników, więcej przestrzeni na zapisane fragmenty rozgrywek, porady ekspertów (profesjonalne, zrealizowane za większe pieniądze), dostęp do Elite TV (z możliwością oglądania Friday Night Fights, czyli walk pomiędzy stworzonymi w systemie grupami) oraz „Noob tube” z filmikami od użytkowników.

Jeśli uważasz, że ustalona cena jest za wysoka, a oferta zbyt skromna, powinieneś wiedzieć o zapowiedzi wypuszczania dodatków w odstępach miesięcznych, w skład których wchodzić będą nie tylko nowe mapy multiplayer, ale również premierowe tryby rozgrywki oraz poziomy dla Spec Ops.

Limitowane zestawy

Konferencję zamknięto, ujawniając nową, stylizowaną wersję konsoli Microsoftu oraz limitowaną edycję gry (z rocznym abonamentem Elite). Szara i „brudna” obudowa Xboksa 360 skrywać będzie największy dotychczas dysk twardy o pojemności 320 GB, a w pudełku z urządzeniem znajdą się także dwa kontrolery wykonane w tej samej stylistyce. Możliwe będzie również zdobycie podobnego headsetu, jednak konieczny będzie osobny zakup.

Łukasz „Crash” Kendryna

Wrażenia z rozgrywki w trybie multiplayer opublikujemy w poniedziałek.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.