Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 sierpnia 2011, 12:20

autor: Szymon Liebert

Star Wars: The Old Republic - tryb operacji i Huttball - gamescom 2011

Na gamescomie BioWare ujawniło kolejne elementy Star Wars: The Old Republic. Warzone: Huttball to jedyny tryb sieciowy, w którym Jedi stanie przeciwko Jedi, a tryb Operations to instancje dla wysokopoziomowych postaci.

Przeczytaj recenzję Tytuł, który nie zawiódł - recenzja gry Star Wars: The Old Republic

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W ostatnich miesiącach wydawca Star Wars: The Old Republic wypuścił mnóstwo materiałów na temat gry, a nawet zaprosił dziennikarzy na dłuższą sesję z jej obszernym fragmentem. Niemniej produkcje MMO są na tyle rozbudowane, że wciąż jest wiele elementów do pokazania. Dlatego wycieczka fanów Gwiezdnych Wojen na gamescom nie okazała się bezowocna.

Twórcy z BioWare zaprezentowali nowy tryb współzawodnictwa i jednocześnie jedyny typ meczów, w których zmierzymy się z przedstawicielami tej samej frakcji. Chodzi o tak zwane zawody Huttball, czyli arenę sponsorowaną przez kartele Huttów, najbardziej znanych przestępców w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Ten sport przyszłości jest bardziej niebezpieczną wariacją futbolu amerykańskiego. Zawodnicy z dwóch drużyn zaczynają po przeciwległych stronach areny i próbują przejąć kontrolę nad lewitującą piłką. Można ją też podawać do towarzyszy i odbierać przeciwnikom. Na samej mapie umieszczono kilka zaułków oraz skocznie, co zapewne dodatkowo zdynamizuje rozgrywkę. Pytanie tylko, czy w grze MMO tego typu atrakcje rzeczywiście mają rację bytu. Wszyscy wiemy, że lagi i ograniczone możliwości technologiczne silników, na jakich bazują produkcje online, wielu graczom mogą popsuć zabawę.

Drugim istotnym elementem przedstawionym na zamkniętym pokazie były tak zwane „operacje” (Operations), czyli instancje skierowane do zaawansowanych graczy z rozwiniętymi postaciami. W grze pojawią się tego typu rajdy w wersjach 8- oraz 16-osobowych i zabiorą nas do najodleglejszych zakątków galaktyki. Każda misja ma być jeszcze większym przeżyciem od flashpointów, czyli scenariuszy, które ujawniono jakiś czas temu.

W pokazanej operacji, o nazwie Eternity Vault, drużyna graczy wybrała się na więzienną planetę, gdzie przetrzymuje się najgorszych przestępców. Miejsce stało się ważne dla frakcji znanych z Gwiezdnych Wojen, więc rozpoczęła się o nie walka. Załoga więzienia nie zamierzała się jednak poddawać, bowiem dysponowała potężnymi systemami obronnymi. Misja rozpoczęła się na pokładzie statku desantowego, atakowanego przez planetarne działa. Gracze musieli dostać się do kapsuł ratunkowych, a za ich pomocą – na powierzchnię globu. Podróż na planetę została przedstawiona w postaci krótkiej scenki – pojazdy przeleciały przez atmosferę i z impetem wbiły się w ziemię. Trafiliśmy na umiarkowaną burzę śnieżną, więc widoczność była ograniczona.

Drużyna podbiegła do olbrzymiej bazy i prowadzącej do niej bramy, ochranianej przez dwie duże wieżyczki. Rozpoczęło się starcie, podczas którego każda z klas miała jakieś zadanie – leczenie, skupianie na sobie uwagi przeciwników, czasowe wyłączanie dział itd. Juggernaut zbierał na siebie obrażenia, Sith Inquisitor przyciągał wrogów, a Imperial Agent posyłał na nich pociski z orbity.

Po kilku minutach udało się wyeliminować działka i przejść do następnej części programu – potyczki z bossem. Z góry zeskoczył gigantyczny robot (a konkretnie Annihilation Droid XRR-3), wyposażony w dwa działa i wyrzutnię rakiet na plecach. Gracze zmagali się zarówno z atakami jednostkowymi, jak i obszarowymi. W drugiej fazie bitwy pojawiły się czerwone celowniki – pozostając w miejscu, można było więc łatwo zginąć. Nieprzyjaciel poległ dość szybko i zostawił po sobie kilka fioletowych, cennych przedmiotów. Podobno w innych instancjach znajdziemy także proste łamigłówki, elementy platformowe i jeszcze więcej potężnych przeciwników.

Fragment operacji zaprezentowany przez BioWare wypadł solidnie, chociaż nie zaskoczył niczym wyszukanym. To kolejne potwierdzenie tego, że The Old Republic będzie dość standardowym, a jednak rozbudowanym i dopracowanym MMORPG, opartym na jednej z najpopularniejszych marek w branży. Wkrótce przekonamy się, czy to wystarczy do odebrania graczy konkurencji (World of Warcraft) i pokonania innych, ciekawie zapowiadających się tytułów (np. Guild Wars 2, o którym możecie poczytać w tym artykule).

Szymon „Hed” Liebert

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?