Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 lipca 2011, 13:27

autor: Jerzy Bartoszewicz

Sniper: Ghost Warrior 2 - pierwsze spojrzenie - Strona 2

Nowy Sniper: Ghost Warrior ma naprawić błędy poprzedników i zaoferować jeszcze większa dawkę pierwszorzędnej akcji. A to wszystko w oprawie graficznej rodem z drugiego Crysisa.

Interesująco wypadła również misja nocna. Podczas walki w ciemnościach będziemy mogli pobawić się klasycznym noktowizorem. Dostępna była też termowizja, co oznacza, że grając w drugiego Snipera, poczujemy się jak Predator polujący na Arnolda Schwarzeneggera. W grze znajdzie się oczywiście system Bullet Cam, czyli obserwacja w zwolnionym tempie lecącego ku celowi śmiercionośnego pocisku, co wyjątkowo efektownie prezentowało się właśnie z włączoną termowizją. Oko cieszyły detale w postaci ciepła widocznego przez drewnianą balustradę oraz chluśnięcia bardzo jasnej i kolorowej krwi, gdy kula dotarła do miejsca przeznaczenia. Oczywiście naboje potrafią przebijać niektóre powierzchnie, w tym ciała przeciwników, dlatego w grze będą możliwe do wykonania efektowne podwójne zabójstwa.

Mówiąc o drobiazgach, mających jednak znaczenie w ogólnym odbiorze gry, z zadowoleniem muszę wspomnieć, że zadbano o dopracowanie rzeczy, na którą zawsze zwracam uwagę w pierwszoosobowych strzelaninach, wybierając karabin snajperski – mam na myśli odbicia widoczne w optyce broni. Nawet mój ulubiony Battlefield: Bad Company 2 nie ustrzegł się przed tym, że w szkle lunety widnieje z góry ustalona tekstura, na którą nakładane są odpowiednie efekty świetlne w zależności od położenia postaci względem słońca. Byłem więc mile zaskoczony, gdy podczas pokazu zobaczyłem, że kiedy gracz w Sniper: Ghost Warrior 2 biegnie z karabinem wyborowym w ręku, w celowniku optycznym odbija się odpowiednio załamane otoczenie, łącznie ze skradającym się przed nim obserwatorem.

Likwidowanie celów z dużych odległości będzie esencją tej gry.

I tu należy wspomnieć, skąd pojawiło się to dobro i piękno, które spłynęło na oprawę wizualną nowego Snipera. City Interactive postanowiło zrezygnować z silnika Chrome i zainwestować w CryEngine 3. Polski napęd w części pierwszej radził sobie całkiem nieźle, ale w przypadku gry tworzonej z myślą o rynku konsolowym narzędzie firmy Crytek wydaje się być dużo przyjaźniejsze. Wystarczy rzucić okiem na to, jak zadziwiająco dobrze prezentuje się na leciwych już nieco konsolach Crysis 2, by uwierzyć, że nasz rodzimy tytuł będzie w stanie dorównać zachodnim wysokobudżetowym produkcjom. Niektóre elementy, takie jak animacje i fizyka ciał ginących przeciwników, wymagają dopracowania, ale premiera gry zapowiedziana jest dopiero na pierwszy kwartał 2012 roku. Kilka błędów, które mogłem zaobserwować podczas pokazu, ponoć już zostało wyeliminowanych. Ile jest w tym prawdy, przekonamy się w trakcie targów gamescom, gdzie Sniper: Ghost Warrior 2 zostanie zaprezentowany szerszej publiczności.

Oczywiście pozostaje jeszcze wiele niewiadomych, takich jak przebieg poszczególnych misji, fabuła i tempo akcji czy zakres swobody i liczba skryptów. Po tym, co zobaczyłem w Warszawie, mogę pokusić się o stwierdzenie, że od strony technicznej „dwójka” jawi się wyraźnie lepiej niż jej poprzedniczka, dzięki czemu może mieć spore szanse na wywalczenie sobie na dobre własnej niszy na mocno nasyconym rynku pierwszoosobowych strzelanin.

Jerzy „Antares” Bartoszewicz

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.