Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 kwietnia 2011, 14:19

autor: Łukasz Malik

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - nasze wrażenia z prologu - Strona 2

Mieliśmy okazję zagrać w Wiedźmina 2 - oto nasze pierwsze wrażenia z prologu tej oczekiwanej polskiej produkcji. Nasze apetyty zostały jeszcze bardziej zaostrzone!

Gra na ustawieniach ultra wygląda fenomenalnie, dbałość o szczegóły – zwłaszcza w prezentacji postaci po prostu poraża. Również otoczeniu nie można niczego zarzucić i to zarówno, jeżeli chodzi o wnętrza, jak i piękne, daleko rysowane panoramy. Zapomnijcie także o zmorze pierwszej części, czyli doładowywaniu gry nawet po wejściu do małej chatki.

Większość scenek przerywnikowych wykonano na silniku gry (są także animowane ręcznie rysowane plansze), z tym zadaniem twórcy poradzili sobie wzorowo, a moment wieńczący atak na zamek baronowej to małe dzieło sztuki – duża w tym również zasługa muzyki. Dialogi także prezentują się bardzo dobrze – choć w tym wypadku sporo tracą przez kiepską mimikę. Jednak głębia ostrości, świetne ujęcia i możliwość delikatnego poruszania kamerą rekompensują w pewnym stopniu tę niedoróbkę. Wzorem np. Mass Effecta wybieramy tylko ogólny zarys wypowiedzi, a nie całą linijkę tekstu, który wygłosi Geralt. W niektórych sytuacjach możemy użyć magii i np. zastraszyć rozmówcę.

Grę testowałem na komputerze o konfiguracji Intel Core i5 750, 4 GB pamięci RAM, Radeon 5850 1GB, Windows 7 64-bit. Niestety, spadki animacji są momentami drastyczne, oczywiście nie mówimy tutaj o ustawieniach ultra. Zmiana poziomu detali nawet na średnie oraz zmniejszenie rozdzielczości nie przyniosły oczekiwanej poprawy. Udało mi się porozmawiać na ten temat z Adamem Badowskim – szefem projektu Wiedźmin 2. Spadki wydajności to problem znany autorom i występuje w systemie Windows 7. Zarówno optymalizacja samej gry jak i sterowników kart graficznych powinny znacznie poprawić wydajność pełnej wersji Zabójców Królów. Słabo wypada mimika, owszem – mamy dokładną synchronizację ruchu ust z wypowiadanymi kwestiami, ale na twarzach bohaterów nie rysują się praktycznie żadne emocje. Pod tym względem gry BioWare mają przewagę nad nowym dziełem CD Projekt RED.

Piękne widoczki okupione zostały stosunkowowysokimi wymaganiami sprzętowymi.

Początek Wiedźmina 2 wywarł na mnie kolosalne wrażenia, ale wciąż jestem daleki od ferowania ostatecznych wyroków na jego temat. Jedno jest pewne – gra może upaść tylko i wyłącznie pod własnym ciężarem, bo obecną na rynku konkurencję Geralt zostawia daleko w tyle.

W prologu autorzy zarysowali niezwykle ciekawą intrygę, ze świetnymi dialogami i niebanalnymi bohaterami. Czy uda im się utrzymać ten poziom? Mam nadzieję, że czerpać przyjemność z gry będą mogli nie tylko posiadacze superkomputerów, w przeciwnym wypadku pozostanie nam wypatrywanie edycji konsolowej.

Ja tymczasem wracam do zabawy – przede mną cały pierwszy akt (w pełnej wersji będą trzy plus epilog). Więcej materiałów tekstowych i wideo na temat Wiedźmina 2 w przyszłym tygodniu.

Wrażenia w pigułce

  1. fabuła i dialogi – tutaj nie powinniśmy się niczego obawiać, prolog zawiera esencję wszystkiego, za co pokochaliśmy pierwszą część Wiedźmina;
  2. walka – bardzo zręcznościowa i widowiskowa;
  3. interfejs – estetyczny, ale nie do końca intuicyjny, w niektórych miejscach brakuje podpowiedzi, ale to podobno ma się zmienić;
  4. przerywniki zrealizowane na silniku gry wyglądają świetnie;
  5. w grze są także cut-scenki w postaci animowanych rysowanych plansz;
  6. opisy questów w dzienniku są bardzo obrazowe i wyczerpujące, to duży plus, mamy też dostęp do bestiariusza i charakterystyk kluczowych i pobocznych postaci;
  7. rewelacyjna grafika na ustawieniach ultra;
  8. optymalizacja kodu w Windows 7 oraz mimika do poprawki.

Łukasz „Verminus” Malik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?