autor: Łukasz Malik
Portal 2 - przed premierą - Strona 2
Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.
Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry
Chodzimy za pomocą gałki analogowej kontrolera, który trzymamy w lewej ręce, celujemy, wychylając prawy kontroler – nie używamy do tego prawego analoga. Twórcy urządzenia przygotowali dwa tryby celowania – dla casuali oraz dla doświadczonych graczy, ale o różnicach w odbiorze nie sposób napisać bez przetestowania Hydry osobiście.
Drugą nowinką w prezentowanym poziomie jest sześcian działający jak pryzmat, którym możemy rozbrajać laserowe systemy namierzania w rozstawionych na poziomach wieżyczkach. W tym wypadku Daniel również zachwala możliwości pecetowego kontrolera. Dosłownie wkłada wspomnianą kostkę w otwarty portal i ruchami nadgarstka manipuluje jej położeniem, by odpowiednio odbić promienie lasera. Cudne.

Ponadto w bardzo prosty sposób możemy zmieniać lokalizację już otwartych portali oraz rzucać przedmiotami, wymachując ręką.
Prezentacja na GDC tylko zaostrzyła mój apetyt na Portal 2, choć tak naprawdę miała pokazać zalety najnowszego gadżetu Razera, który dzięki marketingowej sile producenta urządzeń peryferyjnych może całkiem nieźle przyjąć się wśród posiadaczy pecetów. Zwłaszcza, że duet Razer i Sixense opracowują oprogramowanie middleware, dzięki któremu przystosujemy starsze gry do współpracy z Hydrą. Premiera urządzenia odbędzie się na równi z najnowszą grą Valve, jego cena ma nie przekroczyć 100 dolarów.
Łukasz „Verminus” Malik