Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 marca 2011, 07:53

autor: Łukasz Malik

Portal 2 - przed premierą - Strona 2

Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.

Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry

Chodzimy za pomocą gałki analogowej kontrolera, który trzymamy w lewej ręce, celujemy, wychylając prawy kontroler – nie używamy do tego prawego analoga. Twórcy urządzenia przygotowali dwa tryby celowania – dla casuali oraz dla doświadczonych graczy, ale o różnicach w odbiorze nie sposób napisać bez przetestowania Hydry osobiście.

Drugą nowinką w prezentowanym poziomie jest sześcian działający jak pryzmat, którym możemy rozbrajać laserowe systemy namierzania w rozstawionych na poziomach wieżyczkach. W tym wypadku Daniel również zachwala możliwości pecetowego kontrolera. Dosłownie wkłada wspomnianą kostkę w otwarty portal i ruchami nadgarstka manipuluje jej położeniem, by odpowiednio odbić promienie lasera. Cudne.

Czarna kula nie przewidzi przyszłości,ale odczyta położenie dwóch kontrolerów.

Ponadto w bardzo prosty sposób możemy zmieniać lokalizację już otwartych portali oraz rzucać przedmiotami, wymachując ręką.

Prezentacja na GDC tylko zaostrzyła mój apetyt na Portal 2, choć tak naprawdę miała pokazać zalety najnowszego gadżetu Razera, który dzięki marketingowej sile producenta urządzeń peryferyjnych może całkiem nieźle przyjąć się wśród posiadaczy pecetów. Zwłaszcza, że duet Razer i Sixense opracowują oprogramowanie middleware, dzięki któremu przystosujemy starsze gry do współpracy z Hydrą. Premiera urządzenia odbędzie się na równi z najnowszą grą Valve, jego cena ma nie przekroczyć 100 dolarów.

Łukasz „Verminus” Malik

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.