Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 marca 2011, 07:53

autor: Łukasz Malik

Portal 2 - przed premierą - Strona 2

Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.

Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry

Chodzimy za pomocą gałki analogowej kontrolera, który trzymamy w lewej ręce, celujemy, wychylając prawy kontroler – nie używamy do tego prawego analoga. Twórcy urządzenia przygotowali dwa tryby celowania – dla casuali oraz dla doświadczonych graczy, ale o różnicach w odbiorze nie sposób napisać bez przetestowania Hydry osobiście.

Drugą nowinką w prezentowanym poziomie jest sześcian działający jak pryzmat, którym możemy rozbrajać laserowe systemy namierzania w rozstawionych na poziomach wieżyczkach. W tym wypadku Daniel również zachwala możliwości pecetowego kontrolera. Dosłownie wkłada wspomnianą kostkę w otwarty portal i ruchami nadgarstka manipuluje jej położeniem, by odpowiednio odbić promienie lasera. Cudne.

Czarna kula nie przewidzi przyszłości,ale odczyta położenie dwóch kontrolerów.

Ponadto w bardzo prosty sposób możemy zmieniać lokalizację już otwartych portali oraz rzucać przedmiotami, wymachując ręką.

Prezentacja na GDC tylko zaostrzyła mój apetyt na Portal 2, choć tak naprawdę miała pokazać zalety najnowszego gadżetu Razera, który dzięki marketingowej sile producenta urządzeń peryferyjnych może całkiem nieźle przyjąć się wśród posiadaczy pecetów. Zwłaszcza, że duet Razer i Sixense opracowują oprogramowanie middleware, dzięki któremu przystosujemy starsze gry do współpracy z Hydrą. Premiera urządzenia odbędzie się na równi z najnowszą grą Valve, jego cena ma nie przekroczyć 100 dolarów.

Łukasz „Verminus” Malik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!