Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 marca 2011, 07:53

autor: Łukasz Malik

Portal 2 - przed premierą

Podczas GDC mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Portal 2 sterowany z za pomocą urządzenia Razor Hydra, czyli kontrolera ruchowego dedykowanego pecetom.

Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Portal 2 jest jedną z bardziej intrygujących gier, jakie pojawią się w tym roku, Valve bardzo oszczędnie dawkuje informacje o swoim najnowszym dziele, pokazując jedynie małe wycinki poziomów. Na GDC na stoisku Intela można obejrzeć jedynie krótkie demko, ale dzięki zastosowaniu kontrolera ruchowego rozgrywka w Portalu na PC wchodzi w nowy wymiar.

Wszystko za sprawą urządzenia Razer Hydra, który wykorzystuje technologię Sixense TrueMotion. Gadżet ten zawiera dwa kontrolery z gałkami analogowymi (z wyglądu przypominają Navigation Stick z PlayStation 3). Kablami połączone są z czarną szklaną kulą, która odczytuje ich położenie w przestrzeni.

Jeżeli urządzenie się przyjmie, być może doczekamy się także wersji bezprzewodowej.

Prezentowany krótki poziom pokazuje tylko niewielki ułamek nowości, jakie zobaczmy w Portalu 2, ale już teraz widać, że projektanci poziomów otrzymają narzędzia, dzięki którym zbudują układy przyprawiające nas o zawrót głowy.

Pierwszą nowinką, którą wyłapałem w prezentowanym demku jest biały sześcian z logiem Aperture Science. Gracz może dowolnie manipulować jego rozmiarami, co ważne – wraz ze wzrostem objętości rośnie także jego masa, co prowadzący prezentację Daniel Paullus z Sixense Entertainment sprytnie wykorzystuje do zbicia pokaźnej szyby, która była oporna przy kostce o zwykłej wielkości. Do manipulacji rozmiarami przedmiotu wykorzystuje ruchy nadgarstków – prototyp Hydry nie jest wprawdzie oddawany w ręce zwiedzających, ale obsługa wygląda na bardzo intuicyjną.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!