Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lutego 2002, 09:52

autor: Krzysztof Żołyński

Colin McRae Rally 3 - zapowiedź

Trzecia część najpopularniejszego symulatora rajdów samochodowych na komputery klasy PC firmowanego nazwiskiem Colin’a McRae.

Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 3 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Seria gier Colin McRae Rally zawsze wyznaczała wiele trendów w swym gatunku. Dotyczyło to przede wszystkim jakości grafiki, grywalności i skali odwzorowania rzeczywistości panującej na trasie rajdu, a także zachowania się poszczególnych samochodów. Może trudno to sobie wyobrazić, ale Codemasters postanowił pójść dalej i stworzyć trzecią część tej gry, w której ponownie znajdziemy sporo nowatorskich rozwiązań.

Inaczej niż zwykle, gracz nie będzie tworzył swego kierowcy, a wcieli się w rolę gwiazdy tras rajdowych, Colina McRae, który właśnie podpisał trzyletni kontrakt ze stajnią Forda. Jego zadaniem jest wywalczenie mistrzostwa świata dla nowego chlebodawcy.

Jak stwierdził Rick Nath (współproducent gry) - poprzednie części gry były o samochodach i trasach. Tym razem gracz ma się poczuć jak prawdziwy McRae, z krwi i kości człowiek i zawodowy kierowca. Na dodatek bardzo istotnym elementem będzie współpraca z pilotem Nickiem Gristem i całym zespołem Forda.

Twórcom gry przyświecają dwa główne cele. Po pierwsze stworzenie najlepszego, zapierającego oddech gameplayu. Po drugie wytworzenie realistycznej atmosfery panującej na rajdach, w której powinien odnaleźć się gracz i poczuć się jej częścią. Z takim celami Codemasters ma zamiar stworzyć zupełnie nową generację gier samochodowych i bardzo podnieść poprzeczkę pozostałym producentom, którzy chcieliby pójść w ich ślady. W tym celu nawiązano bardzo ścisłą współpracę z teamem rajdowym Forda. Obie strony wymieniają się pomysłami i spostrzeżeniami, a Ford ma daleko posunięte możliwości ingerowania w proces tworzenia gry. Wszystko po to, aby przemycić do gry jak najwięcej realizmu z rywalizacji na trasach rajdowych. Z kolei zespół, Codemasters (tym razem nad grą pracuje w sumie ponad 40 osób) ma nieograniczony dostęp do danych gromadzonych w Cockermouth, gdzie mieści się kwatera główna teamu rajdowego Forda. Programiści dowiadują się tam wszystkiego na temat samochodów biorących udział w rajdach i odnoszących zwycięstwa. Konstruktorzy i technicy Forda udzielają wszystkich potrzebnych informacji, które programiści wykorzystują dla stworzenia nowej fizyki samochodów. Wszystkie zebrane dane i doświadczenia przełożą się na jakość gry i na jej realistykę. Przede wszystkim zobaczymy znakomite odzwierciedlenie zachowania się wszelkich ruchomych części, jak chociażby: amortyzatory, koła (w tym także rozmaite opony), układ kierowniczy i hamulce. Rozszerzono zakres czynników wpływających na uszkodzenie silnika, jak również możliwość niszczenia blach karoserii, wszelkich dodatków i paneli, no i oczywiście szyb. Uszkodzenia będą stopniowane, czyli słabsze uszkodzenia i stłuczki sprawią, że nagle otworzą się drzwi, lekko wgniecie się blacha, stłuczone zostaną reflektory, posypią się plastikowe owiewki i części paneli, a na szybie pojawi się pajęczynka pięknieć, która może wróżyć rychłą utratę tej przydatnej części auta.

W Colin McRae Rally 3 należy zwracać baczniejszą uwagę na technikę jazdy, a także na omijanie przeszkód. Tym razem silne uderzenie w przeszkodę na trasie rajdu skończy się całkowitym unieruchomieniem pojazdu.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.