Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lutego 2002, 09:42

autor: Krzysztof Żołyński

Army Men: RTS - zapowiedź - Strona 2

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach znanej serii gier firmy 3DO - Army Men. Gracze obejmują dowodzenie nad grupą małych, plastikowych żołnierzy wysłanych do walki z zadaniem pokonania wroga.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Do dyspozycji będziemy mieli kilka typów rozgrywki:

  • obóz treningowy – jest to jednocześnie misja treningowa, wprowadzająca w podstawy rozgrywki (poruszanie kamerą, budowanie bazy i walka)
  • kampania – to główna część gry. W jej skład wchodzi 15 misji, w czasie, których musimy złapać pułkownika zdrajcę
  • wielkie bitwy – oferują osiem misji, które odblokowują się w nagrodę za zdobycie złotych medali w czasie kampanii.

Dodano także tryb multiplayer, który pozwoli na zabawę jednocześnie ośmiu graczom.

Army Men: RTS ma strukturę typowego RTS-u. Na początku każdej misji otrzymamy zadania do wykonania w jej trakcie. Aby pokonać przeciwników gracz musi konstruować jednostki i budynki. Do tego są mu potrzebne surowce. Tym razem będą to: plastik i prąd-niezbędny do produkcji. Plastik można pozyskiwać z różnych zabawek rozrzuconych po domu, ale również ze zniszczonych jednostek, które po zlikwidowaniu stają się masą stopionego tworzywa. Prąd wydobędziecie z baterii, zegarków i lamp znalezionych na polu walki. Zdobywanie surowców odbywa się bardzo łatwo, gdyż posiadamy wyspecjalizowane jednostki, które zajmą się wyszukiwaniem i zbieraniem potrzebnych rzeczy.

Taki zabieg sprawi, że gra zostanie bardziej nastawiona na akcję, a nie na nudne wyszukiwanie surowców, przez co stanie się o wiele bardziej atrakcyjna.

Zapowiada się, że do walki ruszymy doskonale przygotowani i wyposażeni. W grze pojawi się wielkie bogactwo jednostek, wliczając w to rozmaite typy piechoty, a także pojazdy lądowe i lotnictwo. Oczywiście nie wszystkie będą od razu dostępne. Nowe jednostki i budynki pojawiają się stopniowo w miarę postępu w grze. W czasie, kiedy przemierzamy mapę znikać będzie „mgła bojowa”, a wtedy ujrzycie więcej terenu wokół siebie.

Dużą ciekawostką są jednostki łączności, dzięki którym możemy wezwać przez radio desant lub atak z powietrza.

Poprawkom poddano również interfejs. Nie wiem, co dokładnie zmieniono, ale mówi się, że ma się stać bardziej przejrzysty i przyjazny da gracza.

Army Men: RTS jest w produkcji już od prawie roku. W tej chwili jest w fazie beta testów. Premierę finalnej wersji zaplanowano na marzec 2002.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.