Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 6 lutego 2002, 09:42

autor: Hitman

Army Men: RTS - zapowiedź

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach znanej serii gier firmy 3DO - Army Men. Gracze obejmują dowodzenie nad grupą małych, plastikowych żołnierzy wysłanych do walki z zadaniem pokonania wroga.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Minęły czasy, kiedy plastikowe żołnierzyki święciły triumfy i były bardzo popularną zabawką w rękach małych i dużych chłopców. Obecnie przeżywają gorsze czasy, ponieważ wyparły je gry komputerowe, dzięki którym mamy możliwość kierowania rozmaitymi jednostkami składającymi się na wielkie armie.

Po czasach złej passy przyszedł moment na wielki powrót i żołnierzyki znowu pojawiły się wśród nas. W 1998 roku firma 3DO postanowiła przenieść przygody plastikowych żołnierzy na ekrany komputerów i wydała grę, w której powierzono im główną rolę. Co ciekawe Army Men (taki tytuł nosiła gra) bardzo spodobał się graczom na całym świecie i szybko zdobył wielu fanów. Army Men zapoczątkował serię gier, która szybko rozrosła się do kilku tytułów.

Tym razem 3DO zdecydowała się na wydanie przygód żołnierzy w konwencji RTS. Do współpracy przy tej produkcji zaproszono Pandemic Studio, które jest znane za sprawą Dark Reign 2 i Battlezone 2. Obie firmy postanowiły, że Army Men: RTS będzie zrobiony na zmodyfikowanym enginie wziętym z Dark Reign 2, a także, że niektóre rozwiązania dotyczące nastroju, jednostek i środowiska zostaną zaczerpnięte z produkcji Pandemic Studio.

Jak twierdzi Josh Resnic – człowiek z Pandemic, który odpowiedzialny jest za powstanie Army Men: RTS, wszyscy doskonale bawią się w czasie pracy i wiele tego humoru zostanie przeniesione do gry. To ma oznaczać, że nie wszystkie elementy gry będą całkowicie serio.

Gracz dowodzi grupą małych, plastikowych żołnierzyków, których zadaniem jest schwytanie pułkownika Blitza, zbiega działającego po stronie wroga. Długa droga przed nami, ponieważ aby pokonać zdradzieckiego pułkownika trzeba ukończyć 15 poziomów. Tradycyjnie miejscem rozgrywki będzie dom właścicieli żołnierzyków. Zabawę rozpoczniemy na podwórku przed typowym, ogrodzonym białym płotkiem, amerykańskim domkiem z lat pięćdziesiątych. Następnie będziemy przemieszczać się po rozmaitych jego częściach. Decydujące starcie rozegra się na strychu.

Historia pościgu za pułkownikiem będzie opowiadana bardzo spójnie, więc także filmiki wprowadzające i przerywniki będą opowiadać o wydarzeniach z nim związanych.

Graliśmy w Humankind - Cywilizacja na hardcorze
Graliśmy w Humankind - Cywilizacja na hardcorze

Przed premierą

Nowa strategia 4X – Humankind – wydaje się być na dobrej drodze do przesuniętej na sierpień premiery. Fani Cywilizacji powinni jednak liczyć się z nieco bardziej skomplikowaną rozrywką, bo oprócz swoich zalet gra ma też widoczne już teraz niedociągnięcia.

Graliśmy w Total War Warhammera 3 - husaria na niedźwiedziach szarżuje na demony
Graliśmy w Total War Warhammera 3 - husaria na niedźwiedziach szarżuje na demony

Przed premierą

Co jeszcze można wymyślić w ramach Total War Warhammera? Nie tak wiele, ale specjaliści z Creative Assembly bardzo starają się pokazać, że wciąż mają nowe pomysły.

Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens
Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens

Przed premierą

Powroty znanych marek zawsze są podobne. Age Of Empires 4 chce być czymś nowym, żeby się wyróżnić, ale jednocześnie takim samym, żeby fani byli zadowoleni. Jak udało się to pogodzić?