Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lutego 2002, 09:42

autor: Krzysztof Żołyński

Army Men: RTS - zapowiedź

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach znanej serii gier firmy 3DO - Army Men. Gracze obejmują dowodzenie nad grupą małych, plastikowych żołnierzy wysłanych do walki z zadaniem pokonania wroga.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Minęły czasy, kiedy plastikowe żołnierzyki święciły triumfy i były bardzo popularną zabawką w rękach małych i dużych chłopców. Obecnie przeżywają gorsze czasy, ponieważ wyparły je gry komputerowe, dzięki którym mamy możliwość kierowania rozmaitymi jednostkami składającymi się na wielkie armie.

Po czasach złej passy przyszedł moment na wielki powrót i żołnierzyki znowu pojawiły się wśród nas. W 1998 roku firma 3DO postanowiła przenieść przygody plastikowych żołnierzy na ekrany komputerów i wydała grę, w której powierzono im główną rolę. Co ciekawe Army Men (taki tytuł nosiła gra) bardzo spodobał się graczom na całym świecie i szybko zdobył wielu fanów. Army Men zapoczątkował serię gier, która szybko rozrosła się do kilku tytułów.

Tym razem 3DO zdecydowała się na wydanie przygód żołnierzy w konwencji RTS. Do współpracy przy tej produkcji zaproszono Pandemic Studio, które jest znane za sprawą Dark Reign 2 i Battlezone 2. Obie firmy postanowiły, że Army Men: RTS będzie zrobiony na zmodyfikowanym enginie wziętym z Dark Reign 2, a także, że niektóre rozwiązania dotyczące nastroju, jednostek i środowiska zostaną zaczerpnięte z produkcji Pandemic Studio.

Jak twierdzi Josh Resnic – człowiek z Pandemic, który odpowiedzialny jest za powstanie Army Men: RTS, wszyscy doskonale bawią się w czasie pracy i wiele tego humoru zostanie przeniesione do gry. To ma oznaczać, że nie wszystkie elementy gry będą całkowicie serio.

Gracz dowodzi grupą małych, plastikowych żołnierzyków, których zadaniem jest schwytanie pułkownika Blitza, zbiega działającego po stronie wroga. Długa droga przed nami, ponieważ aby pokonać zdradzieckiego pułkownika trzeba ukończyć 15 poziomów. Tradycyjnie miejscem rozgrywki będzie dom właścicieli żołnierzyków. Zabawę rozpoczniemy na podwórku przed typowym, ogrodzonym białym płotkiem, amerykańskim domkiem z lat pięćdziesiątych. Następnie będziemy przemieszczać się po rozmaitych jego częściach. Decydujące starcie rozegra się na strychu.

Historia pościgu za pułkownikiem będzie opowiadana bardzo spójnie, więc także filmiki wprowadzające i przerywniki będą opowiadać o wydarzeniach z nim związanych.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.