Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 listopada 2010, 14:26

autor: Jakub Wencel

Back to the Future - zapowiedź - Strona 2

Studio Telltalle games, które w ostatnich latach przywróciło do życia serie Sam & Max oraz Monkey Island, tym razie bierze na warsztat filmową trylogię Powrót do Przyszłości, czyniąc z niej wciągającą – miejmy nadzieję – grę przygodową.

Przeczytaj recenzję Back to the Future - recenzja gry

Dużym atutem Back to the Future: The Game ma być wierność oryginałowi. Oznacza to, że nie tylko zobaczymy w grze postacie i miejsca (z miasteczkiem Hill Valley na czele) znane z filmowej trylogii, ale także, że wezmą w niej udział osoby wcześniej zaangażowane w prace nad oryginałem. Gwiazdą tytułu z pewnością będzie Christopher Lloyd, który po raz kolejny wcieli się we wpisującego się chyba we wszystkie istniejące stereotypy szalonego naukowca Doca Browna. Niestety Michael J. Fox z powodu stanu zdrowia (aktor cierpi na chorobę Parkinsona) nie był w stanie podłożyć głosu Marty’emu McFlyowi. Zamiast niego usłyszymy debiutanta – A.J. Locascio, dla którego będzie to pierwsza profesjonalna praca w dubbingu. Zaimponował on reżyserom gry próbką mp3, którą przesłał Telltale, a w której ponoć mistrzowsko podrobił charakterystyczny głos Foxa. Sam A.J. Locascio przyznaje, że swój specyficzny „talent” traktował zawsze jako żart i nigdy nie wyobrażał sobie, że kiedykolwiek będzie nim zarabiał na życie.

Doc Brown przemówi do nas głosem Christophera Lloyda.

Kolejnym bardzo istotnym nabytkiem Telltale jest osoba Boba Gale’a, scenarzysty filmowej trylogii, który został zatrudniony jako konsultant. Współpraca okazała się ponoć bardzo owocna – w grze wykorzystana ma być garść pomysłów, na które Gale wraz z reżyserem Powrotu do Przyszłości Robertem Zemeckisem wpadli podczas prac na filmem, ale które później z różnych powodów nie znalazły się w scenariuszu. Ma być on też gwarancją nie tylko zgodności tytułu z pierwowzorem i zachowania przezeń przygodowego ducha oryginału, ale także ogólnej wysokiej jakości finalnego produktu – Gale jest fanem gier wideo i bardzo krytycznie odnosi się do starszych dzieł powstałych na bazie marki Powrotu do Przyszłości.

Udostępnione do tej pory screenshoty oraz grafiki koncepcyjne dają już niezłe wyobrażenie, jak będzie wyglądała cała gra. Autorzy stawiają na kreskówkową stylistykę zaprezentowaną w grafice 3D. Ponadto licencja gwarantuje, że usłyszymy w grze słynny motyw muzyczny z filmu, skomponowany przez Alana Silvestriego.

Premiera Back to the Future: The Game już za pasem. Pierwsza odsłona pięcioodcinkowego cyklu w wersji na komputery osobiste i Mac OS zadebiutuje w sieci już w grudniu, posiadacze PlayStation 3 i iPadów będą musieli z kolei jeszcze trochę poczekać. Ci, którzy zakupili specjalną edycję trylogii Powrotu do Przyszłości na Blu-ray z okazji dwudziestopięciolecia serii, otrzymali specjalny kupon, umożliwiający pobranie pierwszego epizodu całkowicie za darmo. Dla największych fanów Telltale przygotowało możliwość zamówienia ekskluzywnego pre-ordera – za 25 dolarów wraz z całością gry otrzymają oni darmową kopię innej produkcji tej firmy (Puzzle Agent) i dostęp do zamkniętego forum tytułu, a symboliczny dolar z zapłaconej przez nich kwoty przekazany zostanie na rzecz fundacji Michaela J. Foxa wspierającej badania nad chorobą Parkinsona.

Czy warto wybrać się w tę podróż wraz z Telltale? Nie da się ukryć, że akurat w przypadku nostalgicznych wycieczek firma wyrobiła sobie całkiem solidną markę. Choć tym razem nie będziemy mieli do czynienia z rewitalizacją kultowej serii, a motyw powrotu w przeszłość przybierze bardziej dosłowny wymiar, to chyba mimo wszystko wypada trzymać rękę na pulsie. Wzięcie pod swoje skrzydła cyklu tak pasującego do formuły, w jakiej wyspecjalizowali się twórcy Tales of Monkey Island, zapowiada co najmniej kilka godzin dobrej zabawy, po upływie których raczej nie będziemy pluli sobie w brodę, że nie mamy do dyspozycji wehikułu czasu.

Jakub „Taven” Wencel

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.