Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 lutego 2002, 13:09

autor: Andrzej Jerzyk

Global Operations - zapowiedź - Strona 3

Global Operations to taktyczna gra akcji przedstawiająca rzeczywiste zadania wykonywane przez oddziały specjalne. Łączy w sobie najlepsze cechy takich swoich poprzedniczek jak: Counter Strike, Rainbow Six i Team Fortress.

Przeczytaj recenzję Global Operations - recenzja gry

A skoro o broni mowa, to niech przemówią liczby. Gra proponuje nam w sumie 32 rodzaje broni, w tym 8 rodzajów broni krótkiej, 4 rodzaje strzelb, 4 rodzaje broni snajperskiej i 16 przeróżnych karabinów. Do tego większość z nich można uzupełnić gadżetami w rodzaju lepszego celownika, oświetlania celu czy bardziej wydajnych zbiorników z amunicją. Broń zdobywamy kupując ją przed misją, za przyznane nam pieniądze, których ilość zależy od tego, jak długo znajdujemy się w grze. Poza tymi klasycznymi rodzajami broni, w grze tego typu nie może oczywiście zabraknąć szerokiej gamy granatów, od klasycznych do specjalnych, jak gazowe (w okolicy ich działania lepiej posiadać gazmaskę) czy ogłuszające (o tak piorunującym efekcie, że na pewien czas milkną nasze głośniki).

Global Operations opiera się na mocno zmodyfikowanym engine LithTech 2.0, przysposobionym do jak najlepszego odwzorowania rzeczywistych walk przy użyciu broni palnej. Osiągnięto tak znakomity efekt, że wystrzelone pociski różnie reagują na trafienie w powierzchnię, w zależności od wytrzymałości tej ostatniej, mogą bądź odbić się i rykoszetem trafić w inny cel, bądź też wbić się w cel, a nawet przelecieć przezeń na wylot. Oczywiście wszystko to zależy również od rodzaju broni, jakiej używamy. Gra sama w sobie prezentuje się ciekawie, choć nie szykuje się, żeby graficznie wywołała jakieś specjalne poruszenie. Jeżeli chodzi o dźwięk, to warto tylko zauważyć, że poza klasyczną, tekstową komunikacją między graczami, zaistniała możliwość używania komunikacji głosowej (oczywiście przy odpowiednim łączu).

Wymagania nowej gry przedstawiają się następująco: Pentium II 450 MHz, 64MB RAM i 16 megabajtowa karta grafiki. Wyraźnym zaleceniem jest szybkie łącze z Internetem, co chyba w dzisiejszych czasach nie dziwi. Gra powinna pojawić się w najbliższych miesiącach i na pewno przyciągnie tysiące fanów, bo ile można grać w CS ? Trzeba z czasem przesiąść się na coś innego. I być może ta rola przypadnie właśnie Global Operations.

Andrzej „Jeż” Jerzyk

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.