Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 stycznia 2002, 13:07

autor: Janusz Burda

Colobot - testujemy przed premierą - Strona 3

Colobot to strategia czasu rzeczywistego przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA, musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.

Przeczytaj recenzję Colobot - recenzja gry

Po pierwsze możemy odszukać i przynieść je do bazy kierując bezpośrednio naszym bohaterem.

Po drugie możemy wybudować pojazd, przejąć nad nim kontrolę i dalej postępować tak jak w poprzednim przypadku.

Rozwiązanie trzecie – wybudować pojazd i nieco bardziej wysilić swoje szare komórki - zamiast ręcznie nim sterować, napisać inteligentny program. Później wystarczy już tylko nacisnąć przycisk „uruchom” i możemy spokojnie obserwować z boku jak nasz robocik posłusznie wykonuje nasze rozkazy (o ile oczywiście wysililiśmy się na tyle aby napisany przez nas program działał poprawnie) Jasne? :)

Nie wiem jak bardzo opisywana przeze mnie wersja różnić się będzie od wersji finalnej. Prawdopodobnie niewiele a ewentualne modyfikacje dotyczyć będą jakości polonizacji (Chociaż ta stoi według mnie na wysokim poziomie, pomimo najlepszych chęci i mojego szczęścia do wyszukiwania literówek, nie udało mi się ich znaleźć, co wcale nie oznacza że takowych nie ma :) Na nasz rodzimy język przetłumaczone zostały wszystkie występujące w grze teksty oprócz nazw funkcji, typów zmiennych i pozostałych elementów języka CBOT (i bardzo dobrze bo jakoś nie wyobrażam sobie warunku „jeżeli” lub pętli „od do następny” :)

Nie podejmuję się odpowiedzieć na pytanie czy Colobot odniesie sukces. Jest to gra ciekawa, w której to logiczne myślenie a nie zwinne palce i refleks decydują o odniesieniu sukcesu. Nie jest to jednak gra którą można pokochać od pierwszego wejrzenia (przypominam, że miałem do czynienia tylko z wersją beta) , dopiero nieco dłuższe zapoznanie się z nią odkrywa potencjał w niej drzemiący, pozwala zapomnieć o niedogodnościach i spędzić przy niej wiele godzin – każdy przecież ma bądź kiedyś miał ambicję stworzenia jakiegoś chociażby najmniejszego programiku, a to wymaga trochę czasu :)

Solnica

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!