Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 listopada 2010, 10:47

autor: Hed

Fight Night Champion - pierwsze spojrzenie

Najnowsza odsłona Fight Night to głównie zmiany kosmetyczne, które jednak mogą przypieczętować silną pozycję serii na rynku.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Tłuczenie się na ringu jest jednym z najstarszych „sportów” znanych ludzkości. Firma Electronic Arts wyniosła go do rangi sztuki w niedawnych odsłonach Fight Night Round, które wyglądały świetnie i oferowały przemyślaną mechanikę rozgrywki. Czy da się poprawić coś w tej serii osiągającej w ostatnich latach szczyty? Producent twierdzi, że tak i z dumą prezentuje Fight Night Champion na londyńskiej imprezie. Gra nie wprowadza rewolucyjnych zmian, ale ma szansę trafić do jeszcze większego grona odbiorców i przypieczętować mocną pozycję cyklu na rynku.

Fight Night Champion to przede wszystkim znani pięściarze – dlatego podczas prezentacji gry oglądaliśmy w tle walkę Manny’ego Pacquiao z Rickym Hattonem. Przez kilkanaście minut jeden z deweloperów opowiadał o nowościach oraz zmianach i prezentował je na prostych przykładach. Od razu warto zaznaczyć, że produkcja wygląda jeszcze ładniej, zawodnicy są lepiej odwzorowani, a obrażenia na ich ciałach straszą realizmem cenzorów i osoby o słabych żołądkach. Nie jest to oczywiście żaden wizualny przewrót, a raczej czysta kosmetyka. To samo można powiedzieć zresztą o modyfikacjach rozgrywki – twórcy popracowali nad blokowaniem czy wyprowadzaniem ciosów, ale wszystko to jest zakorzenione w poprzednich dokonaniach serii.

Graficznie jest jeszcze ładniej niż poprzednio.

W następnym Fight Night ciosy zablokujemy na dwa sposoby – zdając się na statystyki boksera lub na własny refleks. W tym pierwszym przypadku wystarczy przytrzymać trigger, a zawodnik zareaguje zależnie od swoich umiejętności. W drugim, to my zdecydujemy, kiedy i jak blokować – teoretycznie będzie to wymagało większej wprawy, ale pozwoli uniknąć trudniejszych uderzeń. System ma być bardziej intuicyjny także dzięki możliwość trzymania bloku podczas wyprowadzania ataków i szukania sposobu na dosięgnięcie przeciwnika.

Twórcy serii Fight Night nie byli zadowoleni z mechaniki zadawania ciosów, dzięki której walki w poprzedniej grze były wprawdzie bardzo klimatyczne, ale trudno było wykonywać pewne uderzenia ze względu na ergonomię pada i budowę ludzkiego kciuka. Dlatego postanowiono uprościć sprawę – w Champion będziemy po prostu wychylać prawą gałkę w lewo lub prawo, żeby zadać odpowiedni cios. Sposób wychylenia analoga zadecyduje o tym, jaką animację i ruch zobaczymy. O wiele łatwiej będzie rozdawać sierpowe – mocne i wolniejsze ciosy tego typu zastosujemy, kiedy zechcemy i jak zechcemy. Zdaniem producentów powiększy to gamę dostępnych technik i jednocześnie ułatwi ich używanie. Skupiając się tylko na dwóch rodzajach uderzeń, otrzymamy mimo wszystko sporo sposobów na poprowadzenie walki. Inną kwestią jest to, że poprawki mechaniki rozgrywki pozwolą lepiej odwzorować zachowanie niektórych pięściarzy (np. braci Kliczko).

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Mass Effect: Legendary Edition - lepszej okazji do zagrania nie będzie!
Mass Effect: Legendary Edition - lepszej okazji do zagrania nie będzie!

Przed premierą

Mass Effect i historia Sheparda jest dla dzisiejszych graczy wspomnieniem czasów świetności Bioware. Widziałem fragmenty remastera, rozmawiałem z twórcami i oto czym chcą przekonać graczy do ponownego stawienia czoła Żniwiarzom.

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.