Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 sierpnia 2010, 11:29

autor: Michał Basta

Spider-Man: Shattered Dimensions - zapowiedź - Strona 2

Autorzy zapowiadają nowego Spider-Mana jako cztery gry w jednej. I chociaż jest to stwierdzenie trochę na wyrost, to trzeba przyznać, że Shattered Dimensions może okazać się jednym z ciekawszych tytułów z Człowiekiem-Pająkiem w roli głównej.

Wymiar 2099 to z kolei futurystyczna wizja Spider-Mana, przenosząca nas do metropolii przyszłości z niezwykle wysokimi budynkami i latającymi pojazdami. Autorzy bardzo zachwalają prezencję miasta, nie kryjąc przy tym, że spory wpływ na jego wygląd miały dwa filmowe dzieła – Łowca Androidów oraz wydany piętnaście lat później Piąty Element. I rzeczywiście, patrząc na zwiastuny z tego uniwersum, ma się nieodparte wrażenie, że podobne rozwiązania architektonicznie już się gdzieś widziało. Jeżeli zaś chodzi o sam model rozgrywki, to mają przeważać dynamiczne pościgi, w których spadamy z ogromnych wysokości, omijając po drodze budynki i pojazdy. W etapach rozgrywanych w tym wymiarze nie zabraknie również pojedynków, chociaż będą one miały nieco inny charakter niż te klasyczne z Amazing Universe. Tu ma być więcej latania i wydaje się, że całość będzie dynamiczniejsza. Również strój Spidera ulegnie modyfikacjom, tym razem będzie granatowo-czerwony (ale bardziej realistyczny niż ten z Amazing Universe) i zostanie wyposażony w skrzydła po wewnętrznych stronach ramion, które wykorzystamy podczas podniebnych pościgów.

Ostatni wymiar, Ultimate, został ujawniony na odbywającej się 21 lipca tego roku imprezie Comic-Con. Ten świat przypomina nieco komiksowy Amazing, ale jest znacznie mroczniejszy. Da się to zauważyć nie tylko w otoczeniu, ale również w wyglądzie głównego bohatera, który przywdziewa czarny strój, nadający mu wygląd Spider-Mana połączonego z kosmicznym symbiontem. Sposób rozgrywki, podobnie jak w Amazing, nastawiony jest przede wszystkim na walkę, jednak pajęczynę zastępują inne umiejętności specjalne. Jedną z nich jest furia, po aktywowaniu której nasza postać może przez pewien czas zadawać znacznie silniejsze i groźniejsze ciosy.

W Noir trzeba będzie dyskretnie eliminować oponentów.

Twórcy przygotują w sumie trzy epizody, a w każdym z nich znajdzie się po jednym etapie z każdego z wymiarów (co ciekawe w obrębie każdego epizodu będziemy mogli wybrać dowolną misję). W sumie czeka na nas dwanaście poziomów, z których przejście każdego zajmie przynajmniej godzinę. Zabawę urozmaicą pochowane na etapach przedmioty, za zbieranie których otrzymamy różne bonusy, na przykład stroje lub dodatkowe ciosy. Same poziomy mają wprawdzie strukturę zamkniętą, ale według autorów gracze będą mogli dość swobodnie eksplorować kolejne lokacje.

Pod koniec każdego z etapów mamy zmierzyć się z bossem. Wśród nich znajdą się między innymi Hammerhead (Noir), Kraven (Amazing), Juggernaut (Amazing) oraz Scorpion (2099). Autorzy poświęcają im sporo uwagi, ponieważ chcą, aby każdy pojedynek różnił się od innych i za każdym razem zmuszał gracza do wysiłku. W trakcie walk z bossami od czasu do czasu kamera przełączy się na widok pierwszoosobowy, umożliwiający zadawanie ciosów rękami i nogami z najbliższej odległości. Na zwiastunach system ten wygląda na ciekawe urozmaicenie rozgrywki, chociaż na razie nie zdradzono jeszcze dalszych szczegółów na jego temat (na przykład, kiedy ów tryb będzie aktywowany).

Rozbicie gry na cztery wymiary znajdzie oczywiście swoje uzasadnienie fabularne, chociaż nie da się ukryć, że pomysłowością ten element na pewno nie grzeszy. Otóż pewnego razu artefakt o nazwie Tablet of Order and Chaos uległ zniszczeniu i podzielił się na cztery fragmenty. Każdy z nich trafił do czarnych charakterów zamieszkujących cztery równoległe światy. Jak nietrudno się domyślić Spider-Man musi odebrać złoczyńcom poszczególne części artefaktu i złożyć go w jedną całość, aby we wszechświecie znów zapanowała równowaga.

Trzeba przyznać, że Spider-Man: Shattered Dimensions zapowiada się dość oryginalnie. Autorom wyraźnie zależy na stworzeniu nowych, interesujących rozwiązań, a nie tylko na powielaniu pewnych schematów, jak miało to miejsce w dotychczasowych grach o Spider-Manie. O tym, czy tytuł spełni pokładane w nim nadzieje, przekonamy się 7 września. Produkcja trafi tylko na konsole – Xboksa 360, PlayStation 3, Wii oraz DS-a.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • cztery, ciekawie zapowiadające się wymiary;
  • różne podejścia do rozgrywki;
  • sporo interesujących bossów.

OBAWY:

  • trzy poziomy na każdy z wymiarów to trochę niedużo;
  • Beenox to jednak raczej mało doświadczone studio, oby nie zepsuło dobrze zapowiadającej się produkcji.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.