Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 lipca 2010, 14:07

autor: Szymon Liebert

Portal 2 - zapowiedź - Strona 4

Aperture Science poszukuje ochotników do kolejnych testów Portala 2. Jakie niespodzianki szykuje firma Valve tym razem?

Przeczytaj recenzję Portal 2 - recenzja gry

Portal 2 wygląda świetnie – przynajmniej tyle pokazują filmy wypuszczane przez Valve. Firma wycisnęła wszystko co się da ze swojej technologii i pokazała otoczenia, które robią wrażenie. Środowisko gry znacznie się zmieni – będzie bardziej dynamiczne (ruszające się ściany), ale i kolorowe (nieobecna w pierwszej części roślinność). Od strony muzyczno-dźwiękowej można spodziewać się powrotu elektronicznych brzmień i głosu Ellen McLain (GLaDOS). Najważniejsze w tej warstwie gry są właśnie monologi przesycone błyskotliwym czarnym humorem (z fenomenalną GLaDOS, która wita gracza zdaniem: „Zażegnajmy dawne niesnaski. W imię Nauki. Ty POTWORZE.”). Jednocześnie Twórcy nie chcą bezmyślnie kopiować elementów pierwowzoru, więc klasyczne hasełka („the cake is a lie”) raczej nie pojawią się zbyt często.

Rzut okiem na zaplecze Aperture Science. Jaka niespodzianka czekana nas w tej odsłonie serii?

Zdaniem Erika Johnsona z Valve gracze zapytani o to, jak powinna wyglądać druga gra z serii, odpowiedzieliby, że chcą po prostu więcej Portala. Firma nie interpretuje tego w bezpośredni sposób, ale doszukuje się raczej chęci ponownego zostania zaskoczonym. Problem z niespodziankami polega na tym, że nie można mówić o nich za wiele, bo przecież kłóci się to z ich naturą. Z tego względu Valve do końca będzie skupiać się na pokazywaniu elementów rozgrywki, która sama w sobie prezentuje się mistrzowsko. W dobrej formie są nie tylko projektanci poziomów i graficy, ale scenarzyści oraz autorzy dialogów. Szykuje się więc kolejna wciągająca, wymagająca i pełna tajemnic przygoda, która miejmy nadzieję wprawi w osłupienie wielu graczy.

Gra zostanie wydana na pecety oraz Xboksa 360 i PlayStation 3. Na konsoli Sony autorzy zamierzają wprowadzić wsparcie dla pakietu Steamworks, znanego z komputerów osobistych (ma on odpowiadać za wyszukiwanie rozgrywek, osiągnięcia i aktualizacje). Twórcy rozważają również umożliwienie gry międzyplatformowej, chociaż na razie są to tylko plany.

Szymon „Hed” Liebert

NADZIEJE:

  • rozwinięcie pomysłów świetnego pierwowzoru;
  • wylewający się zewsząd czarny humor;
  • wymagający tryb kooperacji – cztery portale w akcji;
  • świetna oprawa audiowizualna.

OBAWY:

  • możliwe zawroty głowy.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.