Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 czerwca 2010, 11:45

autor: Krzysztof Gonciarz

Total War: SHOGUN 2 - E3 2010 - Strona 2

Creative Assembly powraca do korzeni! Shogun 2 to powrót do pierwszej gry z serii Total War, od wydania której mija dokładnie dziesięć lat.

Przeczytaj recenzję Total War: SHOGUN 2 - recenzja gry

Creative Assembly powraca do korzeni! I to na dwóch frontach. Jeden oddział firmy zajmuje się ostatnio tworzeniem „olimpiadki” (studio rozpoczynało działalność od średniego sortu gier sportowych, które pozwoliły zebrać fundusze na ambitniejsze produkcje), a główny zespół zajmuje się ponownym programowaniem kodeksu Bushido. Shogun 2 to powrót do pierwszej gry z serii Total War, od wydania której mija dokładnie dziesięć lat (premiera miała miejsce w czerwcu 2000 roku). Na targach E3 prezentował go Jamie Ferguson, główny projektant tych świetnych tytułów strategicznych. Wracamy więc do XVI-wiecznej, feudalnej Japonii, żeby raz jeszcze powalczyć o szogunat. Akcja rozpoczyna się w roku 1540, wiernie odtwarzając sytuację Kraju Kwitnącej Wiśni z tego momentu historycznego i pozwalając na dowolną zmianę biegu wydarzeń przez nasze poczynania w następnych latach. „Z góry odpowiem na oczywiste pytanie – będą ninja” – mówi Jamie.

W serii Total War nie może zabraknąć bitew o ogromnym rozmachu.

Oglądamy bitwę o Kawagori, która w tej wersji została sfabularyzowana, bo uczestniczą w niej klany Takeida i Chosukabe. Autorzy mówią, że po prostu chcieli pochwalić się fajnymi, rozpoznawalnymi zbrojami tych stronnictw. I faktycznie, widok idącej armii jest powalający, zresztą jak zawsze w Total War. „Na ekranie jednocześnie może być jakieś 5600 żołnierzy, w tej bitwie zobaczymy około 5000” – zapowiada projektant. Słyszymy zagrzewającą żołnierzy do walki przemowę jednego z generałów – po japońsku, z angielskimi napisami.

Przed przystąpieniem do akcji autorzy zachwalają kilka nowych efektów specjalnych. Wszystko odbywa się w nocy, pada rzęsisty deszcz, w pobliżu goreje wioska. Wokół stojących w płomieniach budynków widać drżące powietrze. „Dorzuciliśmy mnóstwo efektów cząsteczkowych, z każdego dachu spływa nawet deszczówka. A jak poczekamy odpowiednio długo, płonące budynki zaczną się walić” – dodaje Jamie, po czym włącza się do bitwy.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.