Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 kwietnia 2010, 17:59

autor: Grzegorz Bobrek

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - pierwsze spojrzenie - Strona 3

Ubisoft postanowił po raz kolejny przenieść graczy na futurystyczne pole walki. Wybraliśmy się do paryskiej siedziby tej firmy, aby przekonać się, co zaoferuje nam najnowszy Ghost Recon.

Na plus tej produkcji należy zaliczyć jednak wszechobecny klimat nowoczesnego pola walki. Efekt osiągnięto m.in. dzięki ostrej oprawie graficznej, pozbawionej popularnych udziwnień, filtrów i rozmazań. Z pewnością cieszy też optymalizacja kodu – akcja pomimo licznych eksplozji i skryptowanych wydarzeń nie traciła na płynności. Zostaliśmy zapewnieni, że finalna wersja ma działać w stałych 60 klatkach na sekundę.

Martwi natomiast ściśle liniowa konstrukcja misji. Etapy składały się z prostej, wytyczonej z góry ścieżki, bez żadnych odnóg i alternatywnych podejść do pozycji wroga. Twórcy obiecują znacznie bardziej zróżnicowane doświadczenie, gdzie graczy czekać będą też otwarte poziomy. Poza tym w przeciągu 14 głównych misji „duchy” przemierzą bardzo zróżnicowane okolice: między innymi tereny przemysłowe i miejskie a także lasy i zabite dechami wsie. W sumie wojaże te złożą się na kampanię o długości około 12-14 godzin, co na obecne standardy będzie całkiem niezłym wynikiem.

W akcie desperacji można spróbować również walki wręcz.

Oczywiście nie zabraknie też rozbudowanego trybu sieciowego. W Future Soldier gracze zmierzą się w starciach z uczestnictwem maksymalnie 16 osób. Wzorem konkurencji znajdzie się tu również system punktów doświadczenia, które posłużą do wzmocnienia postaci. Mowa głównie o zakupywaniu nowych egzemplarzy uzbrojenia oraz specjalnych unikatowych umiejętności. Ponadto główna kampania ma być dostosowana do trybu kooperacji. W tym wypadku wystarczy nawet jedna konsola, której ekran zostanie podzielony na pół. Przedstawiciele Ubisoftu obiecują również wsparcie dla serwerów dedykowanych, co powinno ucieszyć głównie społeczność modderów.

Już teraz można by ostrożnie wysnuć wniosek, że wersja konsolowa zrobi kolejny krok w kierunku wytyczonym przez ostatnie odsłony serii – czyli w stronę efektownej strzelaniny z uproszczonymi elementami taktycznymi. Nie jest to w żadnym razie zarzut, ale fani bardzo trudnych pierwszych części cyklu mogą poczuć się trochę zawiedzeni. Ewentualnym ratunkiem dla nich może okazać się wersja pecetowa. Przypuszczalnie, podobnie jak w przypadku Advanced Warfighter 2, spore różnice pomiędzy poszczególnymi edycjami będą miały wpływ na ogólny styl rozgrywki.

W systemie link-up kamuflaż zwiadowcy chroni całą drużynę.

Jest jednak jeszcze zdecydowanie za wcześnie, aby oceniać potencjał nowej odsłony serii Ghost Recon. Aktualnie gra ukończona jest dopiero w około 60 procentach, a co najmniej niesprawiedliwe byłoby uogólnianie na podstawie pokazanych w Paryżu skromnych jej fragmentów. Miejmy nadzieję, że ostateczna wersja trafi w gusta zarówno miłośników taktycznych wyzwań, jak i popularnych militarnych gier akcji.

Z bardziej precyzyjną opinią pozostaje zaczekać do lata. W tym czasie powinna zostać udostępniona beta Future Soldier. Premiera tytułu aktualnie planowana jest na jesień 2010 roku. Gra trafi na wszystkie główne platformy: konsole Xbox 360 i PlayStation 3, komputery osobiste oraz w mocno okrojonej wersji na PSP i NDS.

Grzegorz „Gambrinus” Bobrek

NADZIEJE:

  • solidna oprawa graficzna;
  • mocny klimat nowoczesnego pola walki;
  • miodny tryb kooperacji.

OBAWY:

  • na razie niezauważalne elementy taktyczne;
  • nacisk na akcję;
  • ograniczający system link-up.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.