Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 marca 2010, 09:19

autor: Grzegorz Bobrek

Kane & Lynch 2: Dog Days - zapowiedź - Strona 2

Dwóch bezwzględnych oprychów powraca. Tym razem Kane i Lynch odwiedzą Szanghaj, a ich przygody zostaną przedstawione w dość unikalny sposób.

Równie poważne usprawnienie czeka mechanikę prowadzenia ognia. Na zaprezentowanych przed dewelopera materiałach broń sprawia wrażenie adekwatnie ciężkiej. Efekt pocisków na otoczenie oraz ciała przeciwników przekonuje, że w naszych rękach spoczywa faktycznie kawał śmiercionośnego żelastwa, a nie plastikowa giwera na kulki z farbą. Osłony rozsypują się w proch pod ogniem cięższego kalibru, kule efektownie ryją ściany – miejmy nadzieję, że do ostatecznej wersji chaos walk nie ulegnie osłabieniu. Intensywne strzelaniny pokażą również postęp w fizyce użytego silnika.

Nie znamy jeszcze dostępnego arsenału, jednak dotychczasowe materiały pokazują spory wybór pistoletów, strzelb i karabinów. Bohaterowie nie obładują się sprzętem niczym juczny muł. Postać w danym momencie będzie mogła nieść jedynie dwa egzemplarze broni.

Ujęcie pokazujące ponoć właściwą akcję znad ramienia bohatera.

Kręgosłup rozgrywki stworzą liczne sceny akcji, osadzone w różnorodnych zakątkach Szanghaju. Możemy spodziewać się rozróby między innymi w tradycyjnej chińskiej restauracji oraz na zatłoczonych ulicach miasta. Gra będzie niestety ściśle liniowa – poziomy zapowiadają się na system korytarzy, łączących co istotniejsze punkty fabularne i miejsca większych strzelanin.

Wielką bolączką pierwszej części była katastrofalna inteligencja przeciwników. Koszenie dziesiątków tępych wrogów pozostawiało spory niedosyt. W kontynuacji nie będą już oni jedynie kukiełkami do odstrzału. Tym razem mają sprytnie używać osłon i ataku z flanki. Dzięki temu każda scena akcji zyska na intensywności, a każde zaliczone trafienie da sporą satysfakcję.

Do rozgrywki zostanie wprowadzona jedna wątpliwa nowość. Tzw. buddy moments, czyli krótkie akcje wymagające konkretnego współdziałania obu bohaterów, znane są już np. z Resident Evil 5. Na razie nie zapowiada się tutaj nic ponad pokonywanie przeszkód czy pomoc w odratowaniu rannego towarzysza. Musimy jeszcze poczekać, aby ocenić implementację tego pomysłu.

Kane & Lynch 2: Dog Days zapewni lepsze wrażenia w trybie single, nadal jednak na prawdziwą perełkę zapowiada się tryb co-op dla dwóch graczy. Poza możliwością gry przez sieć, udostępnione zostanie także klasyczne rozwiązanie podzielenia ekranu na pół. Wrócą też ciekawe tryby rozgrywek sieciowych, w tym Fragile Alliance, w którym drużyna nie tylko musi poradzić sobie z obrabowaniem np. banku, lecz także zważać na potencjalnych zdrajców w zespole.

Zanieczyszczenia grafiki w pełnej krasie

W wywiadzie dla serwisu GameSpot, przeprowadzonym w połowie stycznia, Karsten Lund z IO Interactive podkreślił, że niemal wszystkie elementy zostały dopracowane od czasu pierwszej części. Faktycznie, to, co na razie przedstawił deweloper, wygląda na bardzo smakowitą, brutalną strzelaninę. Tym razem niecodziennym bohaterom i mocnej fabule towarzyszyć ma adekwatnie ciekawa rozgrywka, satysfakcjonująca wymiana ognia i doszlifowana oprawa graficzna. Reasumując, powinniśmy otrzymać produkt, który obiecywano nam już w 2007 roku.

Kane & Lynch 2: Dog Days ukaże się nie tylko w wersji na komputery osobiste, ale także na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Dokładna data wydania nie jest aktualnie znana, choć twórcy nadal trzymają się wersji o drugim kwartale 2010 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przeciągu kilku miesięcy sprawdzimy, czy tym razem IO Interactive dotrzymało wszystkich obietnic.

Grzegorz „Gambrinus” Bobrek

NADZIEJE:

  • mocny klimat;
  • pomysłowa konwencja przedstawienia akcji;
  • charyzmatyczne postacie.

OBAWY:

  • pierwsza część również zapowiadała się świetnie.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.