autor: Szymon Liebert
Diablo III - Wizard - Strona 2
Czwarta z dotychczas ujawnionych przez Blizzard Entertainment klas postaci w trzeciej części Diablo, to prawdziwy mistrz magii. Jesteście ciekawi co będzie mieć do zaoferowania ten bohater?
Przeczytaj recenzję Zło powróciło - recenzja gry Diablo III
Oczywiście losy przedstawicielki klasy Wizard potoczą się dalej. Ogólny zarys fabuły mówi, że uda się jej przechytrzyć i ogłuszyć wspomnianego maga, a później uciec z miasta i ruszyć samotnie w świat. Od tej pory ślad za bohaterką dysponującą potężnym potencjałem magicznym się urywa, więc jej dalsze losy poznamy, bezpośrednio grając w Diablo III. Blizzard nie ujawnił jeszcze, jak dokładnie będzie wyglądała historia męskiego Wizarda, chociaż można przypuszczać, że będzie on równie niezrównoważony i buntowniczy jak jego koleżanka. Oboje do osiągnięcia sukcesu będą potrzebowali dobrego sprzętu, bo w tej odsłonie Diablo jakość wyposażenia wpłynie także na ilość obrażeń magicznych za sprawą kilku współczynników.

W dużym skrócie można powiedzieć, że Wizard będzie młodym i niezwykle niesfornym posiadaczem magicznych mocy, odwołujących się do żywiołów naturalnych (Storm), wiedzy tajemnej (Arcane) oraz sztuki przywoływania (Conjuring). Jak widać, z natury przedstawiciele tej klasy będą impulsywni i błyskotliwi, co sprawi, że niechętnie poddadzą się narzuconym regułom przełożonych, starszyzny i nauczycieli, od których zresztą będą znacznie mądrzejsi i zdolniejsi. Ciekawostką jest natomiast system energii Wizardów – zamiast many wykorzystają oni moc nazwaną „niestabilnością” (Instability). Obecnie jest ona nadal dość tajemnicza, chociaż istnieje na jej temat kilka hipotez. Większość z nich głosi, że rozwiązanie da nam większą moc (w postaci obrażeń lub dodatkowych efektów) kosztem bezpieczeństwa bohatera.

Aktualnie wiemy, że Wizard otrzyma trzy wspomniane kategorie umiejętności. Pierwsza z nich, czyli Storm, najbardziej chyba kojarzy się z Czarodziejką. Ta grupa czarów ofensywnych i defensywnych pozwoli miotać dobrze znanymi wiązkami prądu (Charged Bolt) i tornadami (Energy Twister) oraz razić przeciwników wyładowaniami elektrycznymi (Electrocute). Oprócz tego staniemy się władcami zimna, atakując lodową Novą (Frost Nova), zamrażając (Bonechilling Cold) i zabijając mroźnym promieniem (Ray of Frost). Jednym z mocniejszych czarów wydaje się zamieć (Blizzard), która będzie siała spustoszenie w połączeniu ze wzmacniającym moce Storm Power. Wizard wykorzysta też magiczne zbroje, które porażą prądem (Storm Armor), zwiększą ochronę (Empowered Armor) lub zamrożą przeciwników (Ice Armor).