Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 stycznia 2010, 12:17

autor: Szymon Liebert

Diablo III - Witch Doctor - Strona 3

Ile dobrze znanego wszystkim Nekromanty jest w nowym Witch Doctorze? Między innymi na to pytanie staramy się odpowiedzieć w naszym kolejnym artykule, poświęconym nadchodzącej trzeciej części Diablo.

Z klasą Witch Doctora wiążą się pewne kontrowersje. Przede wszystkim, mówi się o tym, że w znacznym stopniu przypomina ona Nekromantę, oczywiście prezentując odmienną stylistykę i mitologię. Ekipa Blizzarda broni oryginalności pomysłu, chociaż przyznaje, że rzeczywiście są pewne podobieństwa i inspiracje. Różnica między szamanem a Nekromantą polega głównie na tym, że pierwszy z nich wykorzystuje przyzywane istoty jedynie w formie rozpraszaczy, pozwalających utrzymać przeciwników na dystans. Jednocześnie Witch Doctor sam zadaje spore obrażenia, nie dbając o dalszy los swoich sprzymierzeńców. Podsumowując, zdaniem Blizzarda bohaterowie różnią się od siebie na tyle, że obaj mogliby zostać bez problemów umieszczeni w grze (z czym zresztą wiążą się plotki odnośnie powrotu Nekromanty w ewentualnym dodatku do „trójki”).

Plaga żab (Plague of Toads). Gdy ktoś na nie nadepnie, zostanie zatruty.

Inną kwestią jest sprawa małego zróżnicowania umiejętności postaci. Jay Wilson przypomniał, że drzewka skillów Witch Doctora są jeszcze we wczesnych fazach rozwoju, więc na pewno mnóstwo elementów zostanie zmodyfikowanych. Nie każda klasa musi oczywiście dysponować taką samą porcją możliwości i buildów (czyli zestawu wybranych zdolności), ale Blizzard obiecuje, że w tym aspekcie gra nas nie zawiedzie. Na razie niestety dalszy przebieg prac nad specyfiką Witch Doctora jest nieznany, więc trudno powiedzieć coś więcej na ten temat. W zamian za to możemy zobaczyć postać w akcji na kilku zdjęciach i krótkich filmach. Możliwość wyplucia na wrogów dziesiątek żab, nietoperzy, pasożytów czy innych okropieństw na pewno będzie emocjonującym i unikalnym przeżyciem.

Na zakończenie wypada przypomnieć, że Witch Doctor jako zadeklarowany caster, skorzysta z klasycznego systemu many (prawdopodobnie jako jedyna postać w Diablo III). Ilość i szybkość regeneracji energii zmodyfikujemy wspomnianymi umiejętnościami oraz przedmiotami (także health orbami, czyli kulkami życia wypadającymi z wrogów). W tej odsłonie serii nowe znaczenie otrzyma wyposażenie klas miotających magią – wiele broni i elementów zbroi będzie bowiem zawierało bonusy procentowe do obrażeń od czarów. W praktyce oznacza to, że Witch Doctor bez wsparcia mocnego sprzętu niewiele zdziała. To wpisuje się w politykę Blizzarda, który niejednokrotnie podkreślał znaczenie zbierania coraz lepszych artefaktów. Witch Doctor, niezwykle specyficzny jegomość, na pewno otrzyma kilka dziwacznych zabawek.

Szymon „Hed” Liebert

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.