autor: Szymon Liebert
Diablo III - Witch Doctor - Strona 3
Ile dobrze znanego wszystkim Nekromanty jest w nowym Witch Doctorze? Między innymi na to pytanie staramy się odpowiedzieć w naszym kolejnym artykule, poświęconym nadchodzącej trzeciej części Diablo.
Przeczytaj recenzję Zło powróciło - recenzja gry Diablo III
Z klasą Witch Doctora wiążą się pewne kontrowersje. Przede wszystkim, mówi się o tym, że w znacznym stopniu przypomina ona Nekromantę, oczywiście prezentując odmienną stylistykę i mitologię. Ekipa Blizzarda broni oryginalności pomysłu, chociaż przyznaje, że rzeczywiście są pewne podobieństwa i inspiracje. Różnica między szamanem a Nekromantą polega głównie na tym, że pierwszy z nich wykorzystuje przyzywane istoty jedynie w formie rozpraszaczy, pozwalających utrzymać przeciwników na dystans. Jednocześnie Witch Doctor sam zadaje spore obrażenia, nie dbając o dalszy los swoich sprzymierzeńców. Podsumowując, zdaniem Blizzarda bohaterowie różnią się od siebie na tyle, że obaj mogliby zostać bez problemów umieszczeni w grze (z czym zresztą wiążą się plotki odnośnie powrotu Nekromanty w ewentualnym dodatku do „trójki”).

Inną kwestią jest sprawa małego zróżnicowania umiejętności postaci. Jay Wilson przypomniał, że drzewka skillów Witch Doctora są jeszcze we wczesnych fazach rozwoju, więc na pewno mnóstwo elementów zostanie zmodyfikowanych. Nie każda klasa musi oczywiście dysponować taką samą porcją możliwości i buildów (czyli zestawu wybranych zdolności), ale Blizzard obiecuje, że w tym aspekcie gra nas nie zawiedzie. Na razie niestety dalszy przebieg prac nad specyfiką Witch Doctora jest nieznany, więc trudno powiedzieć coś więcej na ten temat. W zamian za to możemy zobaczyć postać w akcji na kilku zdjęciach i krótkich filmach. Możliwość wyplucia na wrogów dziesiątek żab, nietoperzy, pasożytów czy innych okropieństw na pewno będzie emocjonującym i unikalnym przeżyciem.
Na zakończenie wypada przypomnieć, że Witch Doctor jako zadeklarowany caster, skorzysta z klasycznego systemu many (prawdopodobnie jako jedyna postać w Diablo III). Ilość i szybkość regeneracji energii zmodyfikujemy wspomnianymi umiejętnościami oraz przedmiotami (także health orbami, czyli kulkami życia wypadającymi z wrogów). W tej odsłonie serii nowe znaczenie otrzyma wyposażenie klas miotających magią – wiele broni i elementów zbroi będzie bowiem zawierało bonusy procentowe do obrażeń od czarów. W praktyce oznacza to, że Witch Doctor bez wsparcia mocnego sprzętu niewiele zdziała. To wpisuje się w politykę Blizzarda, który niejednokrotnie podkreślał znaczenie zbierania coraz lepszych artefaktów. Witch Doctor, niezwykle specyficzny jegomość, na pewno otrzyma kilka dziwacznych zabawek.
Szymon „Hed” Liebert