autor: Szymon Liebert
Diablo III - Witch Doctor - Strona 2
Ile dobrze znanego wszystkim Nekromanty jest w nowym Witch Doctorze? Między innymi na to pytanie staramy się odpowiedzieć w naszym kolejnym artykule, poświęconym nadchodzącej trzeciej części Diablo.
Przeczytaj recenzję Zło powróciło - recenzja gry Diablo III
W skórze Witch Doctora zdruzgoczemy stan psychofizyczny wrogów, wysadzimy ich w powietrze i nastraszymy przyzwanymi istotami. Wśród tych ostatnich znajdą się nieumarli, którzy wspomogą nas w specyficzny sposób. Zamiast jednego powolnego pomagiera otrzymamy bowiem tzw. Ścianę Zombie (Wall of Zombies), wzywającą do pomocy prawdziwą hordę ożywionych ciał, dosłownie wyskakujących spod powierzchni ziemi. Innymi charakterystycznymi sprzymierzeńcami będą małe demoniczne kundle (tzw. Zombie Dogs, zwane wcześniej Mongrels), które posłużą za mięso armatnie a także jako sposób na zadawanie obrażeń przeciwnikom (będzie można je po prostu „zdetonować”). To tylko główne poglądowe cechy Witch Doctora, mające na celu pokazanie ogólnego zarysu tej postaci. Jak natomiast prezentują się konkrety?

Pierwsze z trzech drzewek umiejętności Witch Doctora, nazwane roboczo Spirit, skupi się na defensywnych i taktycznych zagrywkach. Otrzymamy w nim zdolności pomagające regenerować manę (Spirit Vessel), wysysać ją z wrogów (Soul Harvest), zwracać z czarów (Meditation) i przenosić część kosztu zaklęć na punkty życia (Ritual of Blood). Dzięki czarom z tej kategorii wzmocnimy naszą postać (zwiększając obrażenia od magii przy pomocy Rituals), nastraszymy wrogów, przywdziewając spektralną maskę (Horrify) i powodując u nich paranoję, dzięki czemu staną po naszej stronie (Mass Confusion). Moc Spirit pozwoli nam też stać się chwilowo nieśmiertelnym (Death Pact) i niewidocznym dla wrogów (Spirit Walk) oraz oczywiście zadawać obrażenia. W tym przypadku użyjemy ataków obszarowych (Spirit Barrage), zwiększymy własną skuteczność przeciwko rannym wrogom (Spirit Sense) i wyślemy na nich duchy (Haunt).
Miłośnicy zombie otrzymają bogaty zestaw umiejętności, składający się ze wspomnianej Ściany Zombie (Wall of Zombies) i nieumarłych psów (Summon Zombie Dog), które będzie można zdetonować (Sacrifice) oraz prawdopodobnie w pewien sposób modyfikować. Oprócz tego zobaczymy w akcji wściekłego żywego trupa (Zombie Charger), który rzuci się na wrogów oraz dużego i silniejszego pomocnika (Gargantuan). Statystyki wielu naszych podwładnych będzie można nieco polepszyć przy użyciu czaru Ferocity. Korzystającemu z wszystkich możliwych środków Witch Doctorowi pomogą również pasożyty (Parasite) i nieumarli, chwytający wrogów spod ziemi (Grasp of the Dead). Podobnie jak w poprzednim drzewku znajdzie się też coś dla samego bohatera – przykładowo rytuał pozwalający odnawiać manę i punkty życia (Mind and Body).

Ostatnia ścieżka do wyboru zabierze nas do krainy voodoo. Amatorzy tej magii będą w stanie przywołać do pomocy czarowników Fetyszy miotających zaklęcia na wrogów (Hex) i tworzących ogniste pułapki (Pit of Fire) oraz pająki atakujące wszystko, co się rusza (Corpse Spiders). To nie koniec potworności – skorzystamy też z usług szarańczy rozprzestrzeniającej się na kolejnych przeciwników (Locust Swarm), jadowitych żab (Plague of Toads), ognistych nietoperzy (Firebats), a nawet całej armii wspomnianych Fetyszy (Fetish Army). Oczywiście pojawi się też kilka bardziej strategicznych umiejętności, np. zwiększających obrażenia czarów (Blood Rites), tworzących chmurę kwasu (Acid Cloud), wpływających na statystyki naszej postaci (Jungle Fortitude) i pozwalających miotać wybuchowymi czaszkami (Skull of Flame).