Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 stycznia 2010, 15:38

autor: Piotr Doroń

Halo: Reach - przed premierą - Strona 2

Wraz z Halo: Reach poznamy wydarzenia, które zapoczątkowały sagę o Master Chiefie. Czy ostatnia odsłona serii, opracowana przez studio Bungie, okaże się hołdem złożonym wszystkim uczestnikom wojny z Przymierzem?

Przeczytaj recenzję Halo: Reach - recenzja gry

Producenci mają tu oczywiście na myśli fakt, że miejsce akcji nowego Halo będzie się nieustannie zmieniać pod wpływem zmasowanego ataku Przymierza. Niezwykle istotne jest to, że dotąd nie mieliśmy okazji poznać Reach, mimo że odegrała ona bardzo ważną rolę w historii Halo.Planeta zaskoczy nas więc wyglądem – początkowo będzie tętniącym życiem, naturalnym światem, który wykreował własną bogatą kulturę. W późniejszych etapach życie zostanie jednak wyparte przez śmierć, która wcześniej nawiedziła już inne ośrodki ludzkości. Halo: Reach będzie grą mroczną, choć nie zabraknie w niej także elementów znanych z poprzednich odsłon serii. Sama planeta ma być bardzo zróżnicowanym teatrem działań. Ma obfitować nie tylko w otwarte i pełne detali przestrzenie, którymi Bungie chwali się na pierwszych zrzutach ekranowych. W czasie misji będziemy bowiem eksplorować industrialne budowle a także bazy wojskowe, fabryki oraz osiedla kolonistów, którzy zasiedlili Reach ponad 100 lat wcześniej.

W tle członkowie Noble Team – (od lewej) Emile-239, Jorge-052oraz Kat-320. Brakuje tylko snajpera Jun-266 oraz dowódcy Cartera-259,który najprawdopodobniej ukrył się za plecami Noble 6.

Warto odnotować, że bardzo istotnym zabiegiem w przypadku Halo: Reach była chęć ponownego przedstawienia nam kosmitów z Przymierza. Armia obcych, która dla żołnierzy z Noble Team będzie wciąż czymś nowym i nieznanym, objawi się jako straszliwa plaga, nieposiadająca żadnych skrupułów. To wrażenie ma zapewnić ostrzejsza i mroczniejsza stylistyka wrogów oraz niewielkie zabiegi stylistyczne (np. fakt, że obcy mówią w swoim własnym, dziwacznym języku, a nie po angielsku). W grze natkniemy się oczywiście nie tylko na znanych przeciwników – np. Gruntów oraz powracających Elite’ów – ale także na nowych wrogów, w tym groźnych, bo atakujących grupami i nieustannie flankujących Skirmisherów.

W Halo: Reach nie zabraknie nowych przeciwników.Na obrazku grupka Skirmisherów.

Twórcy zapowiadają, że w poszczególnych scenach walki zobaczymy nawet 40 postaci kierowanych przez sztuczną inteligencję oraz 20 pojazdów – dwukrotnie więcej aniżeli w przypadku Halo 3. Ma to zapewnić wrażenie, że tytułowa planeta Reach jest naprawdę celem zmasowanego ataku. Starcia będą oczywiście niezwykle efektowne, choćby dlatego, że u naszego boku walczyć będzie jeszcze pięciu dodatkowych Spartan. Będzie to zarazem jedna z istotniejszych różnic względem poprzednich odsłon, w których w czasie kampanii gracz czuł się osamotniony. Twórcom przyświeca chęć stworzenia gry nieco bardziej realistycznej od efektownych przygód Master Chiefa. Bohaterowie Halo: Reach będą przede wszystkim ludźmi, którzy mają ograniczone możliwości i popełniają błędy. Fakt ten, jak i dynamiczny montaż scen oraz częste zwroty akcji wpłyną jednakże pozytywnie na filmowość produkcji.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.