autor: Szymon Liebert
Diablo III - Barbarian - Strona 2
W drugiej odsłonie cyklu zapowiedzi opisujących klasy postaci z Diablo III prezentujemy jedynego powracającego bohatera, czyli potężnego Barbarzyńcę.
Przeczytaj recenzję Zło powróciło - recenzja gry Diablo III
Głównymi atutami Barbarzyńcy, jak nietrudno się domyślić, będą jego wytrzymałość fizyczna i duża siła. Chyba nikt nie chciałby spotkać na swojej drodze dwu i półmetrowego osiłka, mającego ponad 130 kilogramów samych mięśni. Za tym idzie oczywiście możliwość siania destrukcji na ogromną skalę, wyprowadzania druzgoczących ciosów i dosłownie zgniatania wrogów na miazgę. Tak przynajmniej Blizzard opisuje powrót starszego o dwadzieścia lat Barbarzyńcy, który zyskał kilka blizn, nieco posiwiał i ma na koncie dziesiątki niebezpiecznych przygód. Nie wiemy jeszcze, co prawda, dlaczego tak doświadczony heros miałby zaczynać kolejny epizod w swoim intensywnym życiu od pierwszego poziomu doświadczenia, ale takie detale na pewno wyjaśnią kreatywni scenarzyści z Blizzarda.

Podstawową innowacją w przypadku klasy Barbarzyńcy jest Furia, która zastąpi w całości wskaźnik many. Zamiast używać buteleczek odnawiających energię, Barbarzyńcy będą „budowali” swój gniew, zadając i otrzymując obrażenia. Tego typu rozwiązanie pojawia się w grach niepierwszy raz (znają je wojownicy z Guild Wars) i na pewno zostanie podparte dużą liczbą specjalnych ataków. Każdy z nich będzie kosztował pewną ilość Furii, której nabijemy maksymalnie trzy poziomy („kule”). Same umiejętności Barbarzyńcy zostały podzielone na trzy kategorie: Battlemaster, Berserker oraz Juggernaut. W każdej z nich znajdziemy przede wszystkim skille służące zadawaniu obrażeń, które będą wspomagane dodatkowymi zdolnościami pasywnymi. System wydaje się modyfikacją rozwiązań z Diablo II, chociaż oczywiście można spodziewać się wielu nowości.
Przyjrzyjmy się, czym będzie dysponował Barbarzyńca – w końcu znamy prawdopodobną zawartość drzewek umiejętności. Osoby stawiające na Battlemastera przeistoczą się w dobrego wojownika, który będzie w stanie długo wytrzymać w starciu z wrogami. Wysoką obronę zapewni Battle Cry, zwiększający ilość pancerza członków drużyny. W trudnych sytuacjach pomogą Second Wind i Ignore Pain, obniżające ilość otrzymywanych obrażeń. Inne umiejętności pozwolą poradzić sobie z efektem spowolnienia (Stubborn), zwiększyć ilość Furii (Enrage), zadawać więcej obrażeń po bloku (Retaliation) i podnieść szansę na cios krytyczny (Inspiration). Wrogów dopadniemy, używając szarży (Furious Charge) i spowolnimy ich skillem Cripple. Hammer of the Ancients zapewni wsparcie magicznego młota, a Weapon Throw pozwoli miotać orężem.
Typowym tankiem i podporą drużyny będzie Juggernaut. Umiejętności z tej kategorii skupią się na obronie, unieszkodliwianiu wrogów oraz leczeniu i wzmacnianiu bohatera. Posłużą do tego takie skille jak: Scavenge – zwiększający szansę na zdobycie uzdrawiających kulek, Recovery – polepszający ich właściwości lecznicze i Invigorated – dający bonus do siły przy ich zbieraniu. Juggernaut bez problemu skupi na sobie wrogów (Taunt), których unieszkodliwi na kilka chwil (ogłuszającym Ground Stomp). Oczywiście ta kategoria umiejętności pozwoli też wykańczać potwory za pomocą Cleave (trafiającym w kilku wrogów) oraz ataków obszarowych: Revenge (dodatkowo leczący postać), Seismic Slam (raniący wszystkich na linii ognia) oraz Earthquake (fala uderzeniowa). Za zadane obrażenia Barbarzyńca otrzyma mały zwrot życia (Bloodthirst), mając w zanadrzu także zdolność Strong Constitution (odnawiającą pasek HP w odstępach czasu).