Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 stycznia 2010, 13:31

autor: Szymon Liebert

Diablo III - Monk - Strona 2

Rozpoczynamy cykl naszych zapowiedzi, poświęconych klasom postaci w nadchodzącym Diablo III. Na pierwszy ogień idzie szybki i zabójczo skuteczny w walce Monk, czyli mnich wzorowany na wojownikach rodem z klasztoru Shaolin.

W uniwersum Diablo III mnisi przynależą do kraju zwanego Ivgorodem, znajdującego się w zachodniej części głównego kontynentu (Sanktuarium). Ivgorod należy do szerszego regionu Sharval Wilds, w którym znajdziemy także między innymi miasto Entsteig (ta nazwa była kiedyś przypisywana do całej zachodniej krainy). Klasztory szkolące uduchowionych wojowników zostały zbudowane na górzystych terenach rozciągających się na całej szerokości Ivgorodu. Co wiemy o życiu i wierzeniach mnichów? Przedstawiciele tej frakcji udają się do klasztoru w młodości, gdzie pozostają przez wiele lat, aby zgłębiać starożytną wiedzę. Poznają oni tajemnice 1001 bogów drzemiących w żywiołach i naturze oraz uczą się oczyszczającej medytacji, sztuk walki i magii. Cel ich istnienia jest wyjątkowo prosty – pokonać wszelkie zło i nieść pomoc potrzebującym.

Mnich nie żywi urazy do nikogo. Oprócz pomiotów ciemności,dla których nie ma litości (atak: Seven-Sided Strike).

Ze względu na usposobienie mnisi bywają przeciwstawiani Barbarzyńcom. W odróżnieniu od nich uzbrojeni w kije służą starszyźnie i widzą samych siebie w roli boskich narzędzi wykutych do zwalczania zła. Święci wojownicy podejmują tylko rozsądne decyzje i działają zgodnie ze swoją moralnością, niedopuszczającą nienawiści wobec innych istot. Nie dotyczy to pomiotów ciemności, którym należy się surowa kara. Jej wymierzanie jest dla mnicha formą umacniania się w wierze i jedności z bóstwami. Na ciałach tych bohaterów pojawiają się tatuaże przedstawiające między innymi bóstwa i własne życiowe dokonania. Warto dodać, że w odróżnieniu do wielu współczesnych nam religii, doktryna mnichów z Ivgorodu dopuszcza do treningu kobiety – do tej pory Blizzard nie pokazał jednak żeńskiej wersji Monka.

Wyraźne przeciwstawienie mnichów Barbarzyńcom wskazuje na ich pewne cechy. Przedstawiciele tej mistycznej klasy będą więc znacznie słabsi fizycznie i mniej wytrzymali od umięśnionych osiłków, przez co być może trudniejsi do opanowania w początkowych fazach rozgrywki. Sugerował to między innymi Jay Wilson z Blizzarda, który wspomniał, że inspiracją dla Monka są bohaterowie gier akcji, w stylu Kratosa z serii God of War. Zamiast chodzącego tarana wymachującego potężnymi ramionami otrzymamy więc zwinnego i wyszkolonego wojownika, wykonującego skomplikowane sekwencje ciosów. Popularne w slasherach i bijatykach combosy będą stanowiły podstawę systemu walki w przypadku mnichów, którzy oprócz bojowych kijów wykorzystają siłę pięści oraz dość przewrotne, aczkolwiek bardzo efektowne techniki.

Sekwencje ciosów pozwolą mieszać poszczególne stadiaróżnych ataków. Możliwości będzie mnóstwo.

Mnich w bezpośrednim starciu z przeciwnikami nie wytrzyma zbyt długo. Nie oznacza to jednak, że gracze wcielający się w przedstawicieli tej klasy będą skazani na porażkę. System walki w przypadku Monków ma być nieco skomplikowany, ale pozwalać na stosowanie rozbudowanych taktyk, czyli korzystanie z odskoków, aur, czarów obniżających zdolności wrogów i potrójnych sekwencji ciosów. Dzięki temu postać będzie mogła rzucić się w wir walki, zadać kilka błyskawicznych razów, po czym odskoczyć i czekać na efekty. Większość umiejętności Monka ma dotyczyć ataku, chociaż pojawią się też sposoby na szybką ucieczkę, obezwładnienie wrogów lub trzymanie ich na dystans. Oprócz tego mnisi będą najprawdopodobniej stanowili wsparcie dla drużyny – Jay Wilson mówił chociażby o aurach, kojarzących się z Paladynem.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.