Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 grudnia 2009, 14:32

autor: Piotr Doroń

Dead to Rights: Retribution - przed premierą - Strona 2

Jack Slate powraca, a razem z nim nieustraszony Shadow. Czy kolejna zmiana stylu wyjdzie serii Dead to Rights na dobre? Twórcy ze studia Volatile Games są o tym przekonani.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Znaczącej modyfikacji poddano również projekty postaci. W jednym z dotychczas opublikowanych filmów twórcy opisali tę kwestię bardzo dokładnie. Mianowicie, chcąc odwzorować sposób bycia Jacka Slate’a, podjęli decyzję o uczynieniu z niego osiłka, u którego gotowość do stosowania przemocy to cecha dominująca. Z drugiej jednak strony niebieskie i szare wstawki w stroju Jacka będą sugerować, że w głębi serca to ciągle funkcjonariusz policji, zdający sobie sprawę z istnienia prawa. W ten sposób autorzy nie pozwolą nam zapomnieć o jego korzeniach. Niemniej jednak to właśnie muskuły odegrają główną rolę w całej historii. Agresywności i siły nabierze także Shadow – możliwości konsol najnowszej generacji jak najbardziej mu posłużą. Przyjaciel Jacka będzie mieć nastroszoną sierść, napięte mięśnie, wyszczerzone kły i ochotę na przegryzienie dziesiątek gardeł. Z głównym bohaterem przygody połączy go także spojrzenie – zwierzęce, zimne, pewne siebie i wyrażające niepohamowaną agresję.

W Dead to Rights: Retribution zastosowanie znajdzie całkiem rozbudowany system walki. Przeciwników mamy bowiem likwidować na kilka różnych sposób. Podstawą będzie korzystanie z broni palnej. Do dyspozycji gracza zostanie oddanych sporo środków zagłady – od pistoletów począwszy, na strzelbach, karabinach i granatach skończywszy. W celowaniu wspomoże nas system skupienia, który tak naprawdę będzie standardowym spowolnieniem czasu, znanym od czasów Maxa Payne’a. W trakcie wymiany ognia skorzystamy również z systemu osłon, wzorowanego na klasycznym już rozwiązaniu z Gears of War. Starć polegających na znalezieniu dobrej pozycji do prowadzenia ostrzału powinno być jednak jak najmniej przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, osłony będą ulegać zniszczeniu (jedna z wielu pozytywnych cech silnika, na bazie którego powstaje Retribution), więc dłuższe przebywanie za tym samym fragmentem muru szybko przypłacimy zdrowiem. Po drugie, w wielu przypadkach zmniejszenie dystansu dzielącego nas od wroga będzie zdecydowanie lepszym wyjściem. Wszystko za sprawą biegłości Jacka w sztuce walki wręcz.

Ciosy Jacka nie będą wyszukane.Za to śmiercionośne – jak najbardziej.

Slate ma być typem boksera. Pokaźne muskuły i chęć jak najszybszej likwidacji zagrożenia spowodują, że starcia nie będą efektowne, a efektywne i przepełnione mocą oraz wściekłością. W każdym uderzeniu i kopnięciu Jacka da się wyczuć włożoną weń siłę. W grze znajdzie zastosowanie system 360-stopniowej walki – niemal zawsze będziemy otoczeni przez wrogów, więc aby ich pokonać, zostaniemy zmuszeni do zadawania ciosów w każdym kierunku (blokując te wyprowadzane w naszą stronę). Przydatna będzie tu możliwość przytrzymania jednego przeciwnika, by móc kopnąć kolejnego, a także wykonywanie rzutu, powodującego utratę równowagi adwersarzy stojących na jego linii. Niezwykle ważna ma być też możliwość kontrowania. Kontry w zdecydowanej większości przybiorą postać niezwykle brutalnych wykończeń, w trakcie których Jack ma łamać kończyny, strzelać wrogom w twarz bądź też skręcać im karki. W chwilach zagrożenia pochwycimy zakładników, wykorzystując ich jako żywe tarcze i wycofamy się na bezpieczną pozycję lub też ku ich wielkiemu zaskoczeniu przechwycimy ich broń.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.