Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 listopada 2001, 10:31

autor: Krzysztof Żołyński

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - przed premierą - Strona 2

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone to pierwsza z gier opartych o nadzwyczaj popularną wśród młodzieży prozę J. K. Rowling. Jak na razie na PC przeniesiono pierwszą z serii powieści, wydaną w Polsce pod tytułem „Harry Potter i kamień filozoficzny”.

W czasie wędrówek nie zabraknie spotkań i interakcji ze znanymi ze stron książki postaciami. Na naszej drodze pojawią się zarówno te dobre, jak i czarne charaktery. Harry na pewno będzie widywać swych najbardziej oddanych przyjaciół, czyli Rona Weasleya, Hermionę Granger i Rubeusa Hagrida. Pośród wspierających nas postaci zjawi się także profesor Dumbledore. Gra nie byłaby wierna pierwowzorowi gdyby nie Draco Malfoy i jego bezustanne knowania przeciwko Harremu, profesor Snape, a także Filch, którego życiową misją będzie utrudnienie do maksimum poruszania się po Hogwardzkich korytarzach. W sumie gra ma pozwalać na interakcję z ponad dwudziestoma znanymi wszystkim fanom Harrego postaciami. Jest to naprawdę imponująca liczba i na pewno wspaniale wpłynie na atrakcyjność rozgrywki.

Na tym jednak nie koniec. Szkoła nie byłaby szkołą, gdyby nie pozwalała na zdobywanie wiedzy i umiejętności. Oczywiście będzie to jak najbardziej możliwe, a nawet powiem więcej, niezbędne. W miarę posuwania się w grze będziemy zdobywać nowe umiejętności magiczne, a także doskonalić już poznane. Ponadto na pewno znajdziemy wiele interesujących i niezmiernie przydatnych w życiu czarodzieja przedmiotów, jak chociażby: peleryna niewidka, czarodziejskie słodycze (będą nawet słynne czekoladowe żabki, mniam!!!), porcje dodatkowej energii, zaczarowane karty i różnego rodzaju miotły, a także wiele innych. Skoro już wspomniałem o miotłach, to przy okazji nadmienię, że szykuje się prawdziwa bomba, czyli po pierwsze nauka latania, a później także to, o czym marzy każdy szanujący się uczeń Hogwartu, czyli reprezentowanie swego domu w meczu Quidditch’a. Mecz odbędzie się w trybie arcade z pełnym zachowaniem skomplikowanych reguł tej gry. Nie będzie też problemu z odwiedzaniem ulicy Pokątnej, gdzie będziemy mogli „zaliczyć” wszystkie sławne sklepy i zaopatrzyć się, w co tylko dusza zapragnie.

Wszystkie umiejętności, jakie nabędziemy w grze na pewno przydadzą się w czasie konfrontacji z siłami zła, które także znajdą się w grze. Jako, że dbano o szczegółowe odwzorowanie scen z powieści, a także na życzenie pani Rowling, w grze do minimum ograniczono brutalność. Posunięto się nawet do tego, że nie będzie można nikogo zabić, a sam Harry Potter nie może zginąć, nawet gdyby gracz robił wszystko, aby do tego doprowadzić. Takie rozwiązanie nie powinno nikogo dziwić, zwłaszcza, że gra jest kierowana głównie do dzieci.

Zadania i zagadki zostały podzielone na cztery kluczowe typy: przeszkody fizyczne, wszelkiego rodzaju puzzle, zadania wymagające skradania się i bezpośrednia konfrontacja z przeciwnikami.

Harry Potter i kamień filozoficzny będzie grą wykonaną w konwencji TPP, co oznacza, że całość akcji będziemy oglądać z perspektywy trzeciej osoby. Grafika ma być całkowicie 3D i zapowiada się znakomicie. Widać, że twórcy gry starali się maksymalnie odtworzyć klimat tajemniczości i magii towarzyszący przygodom Harrego Pottera. Pojawią się bardzo ładne tekstury, efekty świetlne, a niektóre elementy grafiki mają się zmieniać w miarę upływu czasu. Sądzę, że podobnie mają się sprawy z muzyką i dźwiękiem, jakie znajdą się w grze i będą one stały na równie wysokim poziomie, co grafika. Postać głównego bohatera ma być obdarzona spora gamą ruchów. Będziemy mogli chodzić, biegać, skradać się, skakać i wspinać się.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.