Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 września 2009, 11:41

autor: Radosław Grabowski

Star Trek Online - pierwsze spojrzenie - Strona 3

Uniwersum Star Trek nie miało dotąd szczęścia do wielu dobrych gier. Chlubnym wyjątkiem powinna być nadchodząca produkcja z gatunku MMO, przygotowywana przez Cryptic Studios.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Transportować możemy się nie tylko na powierzchnię każdej napotkanej planety, nadającej się do spenetrowania. Nie ma bowiem problemu z odwiedzeniem także choćby stacji kosmicznych, pełniących w grze rolę azylów. Nierzadko, aby wykonać jakąś misję, musimy dostać się na pokład innego statku. Niestety deweloperzy nie przewidują w podstawowej wersji swojego dzieła oddania w ręce gracza opcji swobodnego przechadzania się po własnym okręcie, a tym bardziej modyfikowania jego wnętrza. Wielka szkoda, gdyż sam z wielką chęcią zobaczyłbym krzątającą się na zaprojektowanym przeze mnie mostku załogę czy przejechał się turbowindą do maszynowni, by pogonić do pracy inżynierów itp. Craig Zinkievich zapewnia, że wraz z kolegami z Cryptic Studios poważnie pomyśli nad tymi sprawami, tworząc kolejne dodatki do gry.

Kosmos, ostateczna granica.

Po prezentacji Star Trek Online jestem pewien jednego. Ta produkcja przeznaczona jest dla dość hermetycznego grona tzw. Trekkies, czyli bezkrytycznych fanów Kirka, Picarda, pani kapitan Janeway itd. Wszystko dlatego, że gra nie stanowi żadnego przełomu w gatunku MMO i zawiera mnóstwo smaczków, strawnych wyłącznie dla miłośników science fiction w wydaniu Gene’a Roddenberry’ego. Grafika robi wrażenie, jedynie gdy przemieszczamy się w przestrzeni kosmicznej. Poza statkiem już nie jest tak spektakularnie – roślinność, budowle i inne elementy otoczenia wyglądają mało przekonująco – przynajmniej na tym etapie dewelopingu. Na dodatek razi nieco drewniana animacja postaci. Skakanie i bieganie na boki wygląda wprost komicznie. Ilość Trekkies w skali globalnej liczona jest w milionach, co z pewnością w jakimś stopniu przełoży się na przyszłą popularność gry. Nie będzie to jednak w żadnym razie konkurent World of Warcraft.

Star Trek Online powstaje już właściwie od 2004 roku. Cztery lata siedzieli nad tym projektem pracownicy studia Perpetual Entertainment, po czym okazało się, że jednak temat ich przerósł. Na szczęście półtora roku temu ujawnione zostało przejęcie dewelopingu przez doświadczoną ekipę Cryptic Studios. Twórcy dobrze przyjętego City of Heroes i City of Villains oraz debiutującej właśnie gry pt. Champions Online wydają się odpowiednimi ludźmi do tej roboty. Grami MMO zajmują się od blisko dekady, więc z online’owym Star Trekiem powinni sobie dobrze poradzić. Beta testy mają wystartować w ciągu kilku najbliższych miesięcy, zatem zainteresowani tematem mogą już nadstawiać uszu.

Radosław „eLKaeR” Grabowski

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.