Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 czerwca 2009, 09:25

autor: Marcin Łukański

DJ Hero - Pierwsze wrażenia (E3 2009) - Strona 2

W temacie gier muzycznych na razie niepodzielnie rządzą rockowe klimaty spod znaku Guitar Hero i Rock Band. Nadchodzi jednak ciekawa produkcja, która podejmuje zupełnie inną tematykę brzmieniową.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Seria Guitar Hero odniosła – szczególnie na Zachodzie – gigantyczny sukces. Co pewien czas otrzymujemy kolejne części gier poświęconych rockowemu muzykowaniu. Niedawno pojawiła się Guitar Hero: Metallica, a na horyzoncie już można dojrzeć m.in. Guitar Hero: Van Halen, Guitar Hero 5, czy konkurencyjne The Beatles: Rock Band. Niedługo pojawi się również nowy gracz na rynku muzycznych gigantów – DJ Hero.

Tak jak Guitar Hero jest serią przede wszystkim dla zwolenników rockowych brzmień, tak w DJ Hero powinni znaleźć coś dla siebie miłośnicy hip hopu czy muzyki elektronicznej. Na listę kawałków składają się remiksy zrobione między innymi przez takie gwiazdy jak DJ AM, Z-Trip i DJ Shadow – tak, to ten sam, który z zespołem UNKLE wyprodukował płytę Psyence Fiction, zawierającą kawałek Lonely Soul wykorzystany swego czasu w pamiętnym zwiastunie gry Assassin’s Creed.

W grze znajdziemy 80 miksów stworzonych z ponad 100 piosenek. Zagramy na przykład David Bowie’s “Let’s Dance” vs. KRS-One's “Jack of Spades”, Gorillaz’ “Feel Good Inc.” vs. Marvin Gaye’s “I Heard It Through the Grapevine”, Gwen Stefani “Hollaback Girl” vs. Rick James “Give it to Me”, czy Beastie Boys’ “Sabotage” vs. Foo Fighters’ “Monkey Wrench”. Niestety, na razie znamy tylko kilka piosenek z całej listy, ale współpraca z takimi osobami jak DJ Shadow czy DJ AM sugeruje, że fani dobrych beatów mogą raczej spać spokojnie.

Dzięki DJ Hero zagramy utwory przygotowane między innymiprzez takich artystów jak DJ Shadow, DJ AM oraz Z-Trip.

Do samej gry zostanie oczywiście dołączony specjalny kontroler. Składa się on z miksera, do którego dołączana jest (z lewej lub prawej strony – to zależy od preferencji użytkownika) przystawka z płytą do scratchowania. „Winyl” posiada trzy guziki – zielony, czerwony oraz niebieski. Na mikserze znajduje się przycisk odpowiedzialny za uruchamianie specjalnej mocy, czyli odpowiednika Star Power z Guitar Hero, suwak (crossfader), który posiada trzy główne pozycje: środkową, lewą i prawą oraz ukryty pod otwieraną tacką krzyżak i normalne guziki z pada. Płytą możemy oczywiście kręcić, jak tylko chcemy.

System rozgrywki jest bardzo podobny do tego, co spotkamy we wszystkich grach muzycznych z serii Guitar Hero oraz Rock Band. Z góry ekranu spadają „nutki”, a my musimy naciskać odpowiedni przycisk i w odpowiedni sposób scratchować płytą. To, w którym kierunku powinniśmy wykonać scratch, pokazują strzałki. Od czasu do czasu widzimy linię przesuwającą się w prawo lub w lewo – wtedy musimy w konkretną stronę przesunąć crossfader. Dodatkowo w niektórych miejscach możemy aktywować różne efekty oraz oczywiście Star Power. Pewną ciekawostką jest możliwość cofania fragmentów piosenek i zagrania ich raz jeszcze. Jeśli trafimy odpowiednią ilość „nutek” pod rząd, to będziemy mogli „zakręcić” energicznie płytą wstecz, co spowoduje szybkie przewinięcie się piosenki. Dzięki temu zagramy konkretną część utworu jeszcze raz i poprawimy swój wynik.

Captain Blood - przed premierą
Captain Blood - przed premierą

Przed premierą

„Captain Blood” z pewnością będzie grą trochę inną niż „Sea Dogs”, ale mimo to z warto na nią czekać. Po raz kolejny będziemy mieć okazję, by zanucić wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.