Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 24 czerwca 2009, 09:25

autor: Marcin Łukański

DJ Hero - Pierwsze wrażenia (E3 2009)

W temacie gier muzycznych na razie niepodzielnie rządzą rockowe klimaty spod znaku Guitar Hero i Rock Band. Nadchodzi jednak ciekawa produkcja, która podejmuje zupełnie inną tematykę brzmieniową.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Seria Guitar Hero odniosła – szczególnie na Zachodzie – gigantyczny sukces. Co pewien czas otrzymujemy kolejne części gier poświęconych rockowemu muzykowaniu. Niedawno pojawiła się Guitar Hero: Metallica, a na horyzoncie już można dojrzeć m.in. Guitar Hero: Van Halen, Guitar Hero 5, czy konkurencyjne The Beatles: Rock Band. Niedługo pojawi się również nowy gracz na rynku muzycznych gigantów – DJ Hero.

Tak jak Guitar Hero jest serią przede wszystkim dla zwolenników rockowych brzmień, tak w DJ Hero powinni znaleźć coś dla siebie miłośnicy hip hopu czy muzyki elektronicznej. Na listę kawałków składają się remiksy zrobione między innymi przez takie gwiazdy jak DJ AM, Z-Trip i DJ Shadow – tak, to ten sam, który z zespołem UNKLE wyprodukował płytę Psyence Fiction, zawierającą kawałek Lonely Soul wykorzystany swego czasu w pamiętnym zwiastunie gry Assassin’s Creed.

W grze znajdziemy 80 miksów stworzonych z ponad 100 piosenek. Zagramy na przykład David Bowie’s “Let’s Dance” vs. KRS-One's “Jack of Spades”, Gorillaz’ “Feel Good Inc.” vs. Marvin Gaye’s “I Heard It Through the Grapevine”, Gwen Stefani “Hollaback Girl” vs. Rick James “Give it to Me”, czy Beastie Boys’ “Sabotage” vs. Foo Fighters’ “Monkey Wrench”. Niestety, na razie znamy tylko kilka piosenek z całej listy, ale współpraca z takimi osobami jak DJ Shadow czy DJ AM sugeruje, że fani dobrych beatów mogą raczej spać spokojnie.

Dzięki DJ Hero zagramy utwory przygotowane między innymiprzez takich artystów jak DJ Shadow, DJ AM oraz Z-Trip.

Do samej gry zostanie oczywiście dołączony specjalny kontroler. Składa się on z miksera, do którego dołączana jest (z lewej lub prawej strony – to zależy od preferencji użytkownika) przystawka z płytą do scratchowania. „Winyl” posiada trzy guziki – zielony, czerwony oraz niebieski. Na mikserze znajduje się przycisk odpowiedzialny za uruchamianie specjalnej mocy, czyli odpowiednika Star Power z Guitar Hero, suwak (crossfader), który posiada trzy główne pozycje: środkową, lewą i prawą oraz ukryty pod otwieraną tacką krzyżak i normalne guziki z pada. Płytą możemy oczywiście kręcić, jak tylko chcemy.

System rozgrywki jest bardzo podobny do tego, co spotkamy we wszystkich grach muzycznych z serii Guitar Hero oraz Rock Band. Z góry ekranu spadają „nutki”, a my musimy naciskać odpowiedni przycisk i w odpowiedni sposób scratchować płytą. To, w którym kierunku powinniśmy wykonać scratch, pokazują strzałki. Od czasu do czasu widzimy linię przesuwającą się w prawo lub w lewo – wtedy musimy w konkretną stronę przesunąć crossfader. Dodatkowo w niektórych miejscach możemy aktywować różne efekty oraz oczywiście Star Power. Pewną ciekawostką jest możliwość cofania fragmentów piosenek i zagrania ich raz jeszcze. Jeśli trafimy odpowiednią ilość „nutek” pod rząd, to będziemy mogli „zakręcić” energicznie płytą wstecz, co spowoduje szybkie przewinięcie się piosenki. Dzięki temu zagramy konkretną część utworu jeszcze raz i poprawimy swój wynik.

Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki
Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki

Przed premierą

Nie, to nie żart na Prima Aprilis. Pora odczarować zaklęty złym PR-em tytuł. Wersja alfa pokazała, że jeśli odrzucimy uprzedzenia wywołane Blizzconem, to Diablo Immortal okazuje się lepszą grą na smartfony niż Diablo 3 na PC w chwili premiery.

Hitman 3 - fanów Agenta 47 czeka uczta. Wiemy, bo graliśmy
Hitman 3 - fanów Agenta 47 czeka uczta. Wiemy, bo graliśmy

Przed premierą

IO Interactive działa podobnie jak 47 – cierpliwie i metodycznie. Studio wprowadza niewielkie zmiany do swojej skradankowej formuły i jest bliżej niż kiedykolwiek wcześniej stworzenia Hitmana idealnego.

Widzieliśmy grę The Medium - „Silent Hill z Krakowa” intryguje
Widzieliśmy grę The Medium - „Silent Hill z Krakowa” intryguje

Przed premierą

The Medium to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier 2021 roku i szansa dla platformy Xbox na naprawdę dobry tytuł ekskluzywny, którego PS5 będzie mogło jej pozazdrościć. Nowy horror polskiego studia Bloober Team wygląda obiecująco.