autor: Andrzej Jerzyk
Tom Clancy's Ghost Recon - przed premierą - Strona 3
Tom Clancy's Ghost Recon to kolejna taktyczna gra akcji promowana nazwiskiem Tom’a Clancy’ego. Tym razem jej bohaterami są członkowie elitarnego oddziału żołnierzy „The Ghosts”, których można spotkać wszędzie tam gdzie toczy się konflikt zbrojny.
Przeczytaj recenzję Tom Clancy's Ghost Recon - recenzja gry
Wymagania sprzętowe są standardowe i nie wykraczają poza możliwości przeciętnego zestawu stojącego w polskim domu (PIII 500, 128MB RAM i GeForce 2 MX). Demo prawdopodobnie ukaże się w okolicach końca listopada/początku grudnia, a więc w czasie gdy będzie miała miejsce premiera gry. Pełna wersja gry posiadać będzie tryb multiplayer, w którym bawić się będzie mogło do 36 osób (cztery drużyny po 9 osób). Gry wieloosobowe mogą być rozgrywane na jednej z 15 map przeznaczonych dla jednego gracza, lub jednej z kilku przygotowanych specjalnie na multiplayer. Poza zwykłą masakrą, planowane jest dołączenie capture the flag i temu podobnych. Rywalizacja ma opierać się na tym, że każdy zespół otrzymuje pulę przykładowo 10 respawn, po wyczerpaniu których każda śmierć oznacza wyeliminowanie postaci z gry.
Jest duża szansa na to, że "Ghost Recon" okaże się najwierniejszym symulatorem piechoty XXI wieku, jaki do tej pory powstał na komputery PC. Że nadzieje takie nie są bezpodstawne świadczyć może budżet tej gry, przekraczający 5 milionów dolarów (albo się mylę, albo podobną kwotę przeznaczono na wielkie polskie wydarzenie kulturalne pt. "Ogniem i Mieczem"). Data pojawienia się finalnej wersji produktu została niedawno określona na 1 grudnia 2001 roku. Szykuje się łakomy kąsek dla każdego wielbiciela twórczości Toma Clancy, jak i dla każdego prawdziwego taktyka lubiącego czasem sporo postrzelać.
Andrzej "Jeż" Jerzyk