Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 września 2001, 12:23

autor: Andrzej Jerzyk

Tom Clancy's Ghost Recon - przed premierą - Strona 3

Tom Clancy's Ghost Recon to kolejna taktyczna gra akcji promowana nazwiskiem Tom’a Clancy’ego. Tym razem jej bohaterami są członkowie elitarnego oddziału żołnierzy „The Ghosts”, których można spotkać wszędzie tam gdzie toczy się konflikt zbrojny.

Wymagania sprzętowe są standardowe i nie wykraczają poza możliwości przeciętnego zestawu stojącego w polskim domu (PIII 500, 128MB RAM i GeForce 2 MX). Demo prawdopodobnie ukaże się w okolicach końca listopada/początku grudnia, a więc w czasie gdy będzie miała miejsce premiera gry. Pełna wersja gry posiadać będzie tryb multiplayer, w którym bawić się będzie mogło do 36 osób (cztery drużyny po 9 osób). Gry wieloosobowe mogą być rozgrywane na jednej z 15 map przeznaczonych dla jednego gracza, lub jednej z kilku przygotowanych specjalnie na multiplayer. Poza zwykłą masakrą, planowane jest dołączenie capture the flag i temu podobnych. Rywalizacja ma opierać się na tym, że każdy zespół otrzymuje pulę przykładowo 10 respawn, po wyczerpaniu których każda śmierć oznacza wyeliminowanie postaci z gry.

Jest duża szansa na to, że "Ghost Recon" okaże się najwierniejszym symulatorem piechoty XXI wieku, jaki do tej pory powstał na komputery PC. Że nadzieje takie nie są bezpodstawne świadczyć może budżet tej gry, przekraczający 5 milionów dolarów (albo się mylę, albo podobną kwotę przeznaczono na wielkie polskie wydarzenie kulturalne pt. "Ogniem i Mieczem"). Data pojawienia się finalnej wersji produktu została niedawno określona na 1 grudnia 2001 roku. Szykuje się łakomy kąsek dla każdego wielbiciela twórczości Toma Clancy, jak i dla każdego prawdziwego taktyka lubiącego czasem sporo postrzelać.

Andrzej "Jeż" Jerzyk

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.