Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 marca 2009, 10:26

autor: Łukasz Kendryna

Halo 3: ODST - przed premierą - Strona 3

W chwili, gdy Killzone 2 króluje na listach sprzedaży, trafiając do rąk milionów graczy, Microsoft wraz z Bungie szykują odsiecz – dodatek do flagowego shootera X360, Halo 3: ODST.

Przeczytaj recenzję Halo 3: ODST - recenzja gry

Halo 3: ODST jest tworzone na silniku poprzedniej odsłony i według zapewnień nie zostanie on podrasowany. Grupa programistów skupiona jest wyłącznie na rozgrywce, a ODST traktują wyłącznie jako dodatek powstający na już istniejącej technologii. Pamiętajmy, że Halo 3 w chwili debiutu nie odznaczało się ponadprzeciętną oprawą graficzną, dlatego tym bardziej nie należy spodziewać się efektów na miarę Killzone 2.

W przeciwieństwie do oprawy graficznej muzyka zostanie skomponowana od podstaw, tworząc całkowicie świeży soundtrack. Jest to podyktowane, według zapewnień Bungie, chęcią wzmocnienia atmosfery, odmiennej od tej, z którą mieliśmy do czynienia wcześniej. Jak wszyscy pamiętamy, ścieżka dźwiękowa z podstawowej serii była co najmniej udana, a tytułowy kawałek zapewne wielu wpadł w ucho. Dlatego rodzi się pytanie, czy uda się to powtórzyć. Trzymamy kciuki.

SMG po metamorfozie.

Podsumowując, Halo 3: ODST to samodzielny dodatek, dostępny wyłącznie w wersji pudełkowej, który pojawi się około czwartego kwartału 2009 (wersja elektroniczna, w postaci DLC jak na razie nie jest brana pod uwagę). Zapewni on od 3 do 5 godzin gry i umożliwi odblokowanie nowych Osiągnięć, powiększających GS o kolejne 1000 punktów. Cena dodatku jak dotąd nie jest znana, choć standardowe 60 dolarów nie jest brane pod uwagę.

Łukasz „Crash” Kendryna

NADZIEJE:

  • zróżnicowana rozgrywka;
  • coś nowego w kilkuletniej już serii;
  • idealny produkt dla graczy nie znających wydarzeń z pozostałych części, a chcących poczuć klimat uniwersum Halo.

OBAWY:

  • zbyt krótka rozgrywka;
  • przestarzała oprawa graficzna.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.